הושלם מכרז ענק בהיקף של קרוב למיליארד שקל באזורי הביקוש במרכז הארץ: רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דיווחה היום (א') על השלמת מכרז להקמה של 1,037 יחידות דיור בבנייה רוויה, לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור ב-6 מתחמי מגורים בשכונה חדשה בנס ציונה, המהווה חלק מתוכנית "נס ציונה-צפון מזרח", המשתרעת על פני שטח של כ-352 דונם בצפון-מזרח העיר.
למכרז הוגשו 70 הצעות וזכו 6 קבלנים, שישלמו לרמ"י עבור הקרקע סכום כולל של 936,317,720 שקל, לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח. תוצאות המכרז משקפות שווי של כמעט מיליון שקל ליחידת קרקע. רוב ההצעות הזוכות היו קרובות יחסית למחיר השומה שנקבעה על ידי רמ"י, ובכל מקרה גבוהות ממחיר המינימום, כאשר אחת ההצעות (של היזם רמי שבירו) הייתה אף גבוהה ממחיר השומה.
1 צפייה בגלריה
 הדמיית השכונה החדשה בנס ציונה
 הדמיית השכונה החדשה בנס ציונה
הדמיית השכונה החדשה בנס ציונה
(הדמיה: דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים)
הזוכים הם חברת שמשון זליג, שתבנה 113 דירות על שטח של 4,486 מ"ר ותשלם למדינה כ-107 מיליון שקל (כוללת הוצאות פיתוח); חברת גיא & דורון לוי, שתבנה 194 דירות על שטח של 8,085 מ"ר תמורת כ-198.9 מיליון שקל; חברת עומר הנדסה, שתבנה 208 דירות על שטח של 8,096 מ"ר תמורת כ-188 מיליון שקל; חברת י. זילברמינץ, שתבנה 145 דירות על שטח של 5,507 מ"ר תמורת כ-130.7 מיליון שקל; חברת רמי שבירו, שתבנה 212 דירות על שטח של 7,995 מ"ר תמורת כ-218.7 מיליון שקל; וחברת גני ארגמן, שתבנה 165 דירות על שטח של 6,235 מ"ר תמורת כ-182.3 מיליון שקל.
מדובר בשכונת מגורים הכוללת כ-2,778 יחידות דיור בסך הכול בתמהיל דיור מגוון ובו גם דירות קטנות, ומבני המגורים יתנשאו לגובה של 16-6 קומות. מרמ"י נמסר כי השכונה כוללת גם פארק בחלקה הדרומי ופארק בגבעה הצפונית, שיהווה חלק משימור הטבע העירוני הקיים, לצד מערכת דרכים עם שבילי הליכה ושבילי אופניים. מוקד הכניסה לשכונה לאורך כביש 432 יכלול בנייה עם חזית מסחרית לרחוב ושטחי תעסוקה. השכונה תכיל שטחים למוסדות ומבני ציבור (כ-67 דונם), תעשייה ומסחר (כ-6 דונם), תשתית דרכים (כ-86 דונם) ושטחים פתוחים (כ-77 דונם).
בשיחה עם ynet הסביר שמאי המקרקעין ארז כהן כי "אמנם מדובר במחיר מפתיע וגבוה בעיתוי הנוכחי, אבל צריך להדגיש שמכרזים בהיקף הזה לא פורסמו מזה זמן מה, לפחות בחצי השנה האחרונה, בוודאי במיקום במרכז הארץ, כך שיש היצע קטן יחסית של מכרזים בהיקף כזה באזורי הביקוש. בנס ציונה עצמה מדובר במיקום שהוא פריים לוקיישן בזכות הקרבה לפארקים המתוכננים, והשכונה צפויה להיות מאוד איכותית, מה שמסביר את ההיקף הכספי. בנוסף, צריך לומר שמבחינת שווי הקרקע, הממוצע הוא כמיליון שקל - אבל יש מספרים נמוכים יותר, כנראה בגלל גודל הדירות, שמגיעים למחיר ממוצע לקרקע של כ-800 אלף שקל ואולי אף פחות".
מנכ"ל רמ"י, יעקב קוינט, מסר: "העובדה שלמכרז הוגשו עשרות הצעות רבות מוכיחות שתנופת הפיתוח - על אף התקופה הלא פשוטה - נמשכת. רמ"י תמשיך לייצר פתרונות איכותיים לשוק הדיור לצד קרקעות למסחר, תעסוקה, תיירות, מוסדות ציבור וכל שיידרש למשק הישראלי בכלל רחבי הארץ".