שריל סנדברג, הסגנית של מארק צוקרברג וסמנכ"לית התפעול (COO) של מטא (פייסבוק לשעבר), הודיעה הלילה (ד') כי עוזבת את החברה לאחר 14 שנים. יחד עם זאת, היא תמשיך לכהן במועצת המנהלים של החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בפוסט ארוך ואישי ששיתפה בפייסבוק ובאינסטגרם, סיפרה בין היתר כיצד הכירה לראשונה את צוקרברג כאשר הוא היה בן 23 והיא בת 38. "כשלקחתי את העבודה בשנת 2008 קיוויתי שזה יהיה תפקיד לחמש שנים. 14 שנים אחר כך, הגיע הזמן עבורי לעבור לפרק הבא בחיי.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ושריל סנדברג
מארק צוקרברג ושריל סנדברג
מארק צוקרברג ושריל סנדברג
(צילום: GettyImages)
"אני עדיין לא בטוחה מה העתיד צופן עבורי... אבל אני יודעת שזה כולל להתמקד יותר בקרן ובעבודה הפילנתרופית שלי, אשר חשובה לי יותר מתמיד במיוחד בהתחשב בחשיבות של התקופה הנוכחית עבור נשים", כתבה סנדברג.
לדבריה, היא צפויה לעזוב רשמית את החברה בסתיו הקרוב. "אני בטוחה כמו תמיד במשימה שלנו ולכבוד הוא לי להמשיך ולכהן במועצת המנהלים של מטא", הוסיפה.
צוקרברג עצמו הגיב לסנדברג על הפוסט וכתב: "זהו סופו של עידן. ב-14 השנים שעבדנו ביחד את תכננת את עסקי הפרסום (ads) שלנו, העסקת אנשים נהדרים, עיצבת את התרבות הניהולית שלנו ולימדת אותי איך לנהל חברה. אני אתגעגע ללעבוד לצידך בכל יום, אבל אני שמח שיש לי אותך לצידי בתור חברה לכל החיים. תודה לך על כל מה שעשית עבורי, עבור משפחתי, עבור החברה שלנו ועבור מיליונים של אנשים ברחבי העולם. את כוכבת על".
ברקע, לאחרונה פורסם בוול סטריט ג'ורנל שסנדברג עומדת בפני חקירות פנימיות של החברה בנוגע לשני מקרים בהם לחצה על צהובון בריטי כדי להוריד כתבה משחירה על החבר שלה בזמנו, מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד - בובי קוטיק.
לפי גורמים המעורים בדבר, בשנת 2016 ובשנת 2019 סנדברג יצרה קשר עם המהדורה הדיגיטלית של הדיילי מייל (Daily Mail), אשר שקל לפרסם באותה תקופה כתבות לפיהן חברה לשעבר של קוטיק הוציאה נגדו צו הרחקה זמני בשנת 2014, ולחצה על העיתון שלא לפרסם את הסיפור בסיוע של צוות מיוחד שהורכב מעובדי פייסבוק, עובדי אקטיוויז'ן בליזארד ויועצים חיצוניים. בשל כך, יועציה של סנדברג - הן האישיים והן מטעם פייסבוק, חששו שהדבר יפגע בתדמיתה כפעילה למען זכויות נשים.
לאחר הפרסומים, החברה החלה לבדוק האם מעשיה של סדנברג הפרו את חוקי החברה. הכתבה על אודות צו המניעה לכאורה של קוטיק - מעולם לא פורסמה.