כשנה וחצי לאחר שדווח על כך לראשונה, עסקת הענק להשכרת שטחי משרדים לחברת גוגל יוצאת לדרך. מדובר בעסקה משותפת לחברת הנדל"ן המניב גב ים ולחברת אמות המחזיקות בחלקים שווים במגדל ToHa2 בת"א.
על פי ההסכם העדכני, גוגל צפויה לשכור מגב ים ואמות כ-60 אלף מ"ר ברמת מעטפת בחלקו העליון של המגדל. העסקה תכלול גם כמה מאות מקומות חניה והיא לתקופה של 10 שנים (עם זכות יציאה חד פעמית כעבור חמש שנים). השכרת השטחים צפויה לבוא לידי מימוש החל מהרבעון הראשון של 2027 לאחר שתושלם הקמת המגדל, ודמי השכירות נקבעו על 115 מיליון שקל לשנה.
1 צפייה בגלריה
הדמיית מגדל משרדים ToHa2
הדמיית מגדל משרדים ToHa2
הדמיית מגדל משרדים ToHa2
(אדריכלות: ישר אדריכלים ורון ארד אדריכלים. הדמיה: Viewpoint)
על פי הדיווח של גב ים בניית מגדל ToHa2 נמצאות בעיצומה והושלמו כ-40% מעבודות השלד, בהתאם ללו"ז המתוכנן, והצפי להשלמת הבנייה וקבלת טופס 4 הינו סוף שנת 2026. היקף השטחים שתשכור גוגל וכן דמי השכירות אף מצביעים על התרחבות של החברה, שכן בדיווח הראשוני לפני כשנה וחצי דובר על השכרת 55 אלף מ"ר בדמי שכירות של 105 מיליון שקל לשנה.
מגדל TOHA2 ממוקם על ציר יגאל אלון בצמוד למגדל ToHa1 ובסמוך לרכבת השלום. המגדל שנמצא כעת בשלבי בנייה יכלול 77 קומות בשטח של 2,500-3,000 מ"ר לקומה, ובסך הכל כ-160 אלף מ"ר, כך שעסקת ההשכרה של גוגל היא לכ-24 קומות המהוות כשליש משטח המגדל.
בשני המגדלים (1 ו-2) יעבדו 20 אלף בני אדם, אך בשל הקרבה למוקדי תחבורה ציבורית ובהן הרכבת הקלה והכבדה וכן שתי תחנות מטרו צמודות, וכן לאור מדיניות גופי התכנון, מספר מקומות החניה יהיה מוגבל ויעמוד על כ-1,500 מקומות בלבד. עלות הפרויקט מוערכת ב-3 מיליארד שקל, וההכנסות מהשכרתו נאמדות כיום ב-280 מיליון שקל בשנה.
גוגל ממוקמת מאז 2011 במגדל אלקטרה הנמצא במרחק של מאות מטרים בודדים משם, בתחילה היא שכרה כ-8,000 מ"ר ובהמשך התרחבה ושכרה כ-1,500 מ"ר נוספים, כך שעדיין, השטח שהיא עומדת להשכיר גדול ביותר מפי 5 מהשטח הנוכחי. החברה מעסיקה כעת כ-2,000 עובדים ועל פי השטח הגדול שהחברה שוכרת בכוונתה להתרחב משמעותית בעתיד.
מדובר בעסקת השכרת המשרדים הגדולה ביותר שנחתמה עד כה בישראל, הן בהיבט של שטח המשרדים והן במחיר. העסקה הקרובה אליה ביותר היא זו של פייסבוק ששכרה כ-51 אלף מ"ר בתמורה לכ-100 מיליון שקל בשנה. מיקרוסופט שוכרת קמפוס בהרצליה פיתוח בשטח של 44 אלף מ"ר ובתמורה ל-50 מיליון שקל בשנה, פחות ממחצית הסכום שתשלם גוגל. ועסקת ענק נוספת היא זו של וויקס שתעבור ל-30 אלף מ"ר בגלילות בסכום מוערך של כ-40 מיליון שקל בשנה.
ועידת האנשים של המדינה 2024- זמן נדל"ן: שוק הדיור בזמן מלחמה- שבי שמר, סמנכ"לית, מנהלת החטיבה הקמעונאית, בנק מזרחי טפחות
(צילום: סנטרל הפקות)