מלון סבוי המיתולוגי ברחוב הירקון בתל אביב יורחב כחלק מפרויקט מגורים ומלונאות חדש שיוקם מול חוף הים בעיר ללא הפסקה. כך עולה מתוכנית בינוי חדשה שאושרה השבוע על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. המלון, שעדיין פועל כיום, התפרסם בשנת 1975, לאחר ש-8 מחבלים הגיעו בסירות מהים והשתלטו עליו, רצחו 8 בני ערובה והרגו 3 חיילים, בהם אל"מ עוזי יאירי, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל.
הפרויקט יוקם על ידי חברת ICR מבית ישראל קנדה (שבשליטת השותפים ברק רוזן ואסי טוכמאייר) וראם החזקות (שבשליטת משפחת נקש), יחד עם השותפות א.ר. ראם החזקות בנדל"ן, מידאס השקעות וגל מתש אחזקות. הוא כולל שני מגדלים בני 25 קומות כל אחד בשטח כולל של כ-23 אלף מ"ר המיועדים למגורים, מסחר ומלונאות, מהם כ-12 אלף מ"ר מהזכויות בגין השטח שבבעלות השותפות.
1 צפייה בגלריה
פרויקט הרברט סמואל
פרויקט הרברט סמואל
פרויקט הרברט סמואל
(הדמיה: סטודיו 84)
המתחם, שתוכנן על ידי אדריכל אבנר ישר, משתרע על פני שטח של כ-4 דונם על אחת מעתודות הקרקע היקרות ביותר בתל אביב, בין הרחובות הרברט סמואל ממערב, הירקון ממזרח, יונה הנביא מצפון ורחוב גאולה מדרום. מגדל אחד יוקם במגרש המערבי שפונה לרחוב הרברט סמואל והשני במגרז המזרחי שפונה לרחוב הירקון. לאורך הרברט סמואל תכלול הבנייה 4 קומות שמעליהן יוקם המגדל הראשון; ובצלע הפונה לרחוב הירקון יוקם מבנה בן 6 קומות ומעליו המגדל השני.
כ-13 אלף מ"ר ישמשו למלונאות, כ-8,800 מ"ר למגורים, 300 מ"ר למסחר ו-1,215 מ"ר ישמשו לשטחי ציבור ומבני ציבור. במסגרת התוכנית צפויות להיבנות 88 דירות בשטח ממוצע של 92 מ"ר, כאשר לפחות 20% מהן יהיו קטנות בשטח של 60-75 מ"ר.
בחזית הדרומית יתחברו קומות המסד למלון סבוי, שכאמור ימשיך לפעול, וירחיבו את שטחו. המלון נמצא בבעלות משקיעה זרה, עמה חתמו היזמים הסכם לשיתוף פעולה. כיום מצויים במתחם מספר מבני מגורים ישנים ומבני מסחר ותעשייה המיועדים להריסה. הפרויקט מצוי כעת בשלב ראשוני ועדיין לא הוגשה בקשה לקבלת היתר בנייה.
מורדי שבת, מנכ"ל ICR, מסר: "אנו שמחים לקחת חלק בפיתוח המואץ שעובר על חלקו הדרומי של רחוב הירקון. מספר מיזמי יוקרה קמו באזור הזה בשנים האחרונות, והפרויקט שלנו, שיוקם על פיסת הקרקע האחרונה על רצועת החוף של תל אביב, מסמל את שיאה של מגמה זו".