אחרי כמעט ארבעה עשורים, מותג המשקאות המוגזים הוותיק, ד"ר פפר, השתווה במכירות שלו בארצות הברית לפפסי, והשניים חולקים יחד את המקום השני ברשימה, אחרי קוקה קולה כמובן. כך לפי נתוני מכירות של חברת Beverage Digest, שעוקבת בין השאר אחרי מכירות בשוק המשקאות המוגזים בארה"ב, ופורסמו בוול סטריט ג'ורנל.
המותג שהוקם לפני 139 שנים נמצא בעלייה מתמדת במכירות שלו מזה 20 שנה כתוצאה מהשקעות משמעותיות שביצע בשיווק, טעמים חדשים והפצת המשקאות בשווקים ייחודיים בארה"ב. במקביל, חלה ירידה בצריכת משקה פפסי המסורתי, כשהצרכנים מעדיפים לעבור לגרסת הדיאט שלו - Pepsi Zero Sugar, או למותגים אחרים. קוקה קולה עדיין מחזיק בנתח שוק כפול מזה של שני מתחריו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
ד"ר פפר
ד"ר פפר
ד"ר פפר
(צילום: AP)
בתחילת הדרך של שלושת המשקאות המוגזים (קוקה קולה, פפסי וד"ר פפר), שהומצאו כולם במאה ה-19, קוקה קולה היה המותג המוביל, ד"ר פפר אחריו ופפסי במקום השלישי. אבל מ-1960 בפפסי החלו בקמפיין שיווקי שכוון בעיקר לצעירים והפך אותו לפופולרי מאוד בגילים האלה. למעשה, מאז 1985 פפסי היה למותג המשקאות המוגזים השני בארה"ב.
שוק המשקאות הקלים בארה"ב מוערך ב-97 מיליארד דולר, כאשר קוקה קולה ופפסי נלחמות באופן קבוע על ההפצה ברשתות המזון המהיר המובילות כמו מקדונלד'ס ו-וונדי'ס. לעומת זאת, ד"ר פפר סגר הסכמים עם שתי הרשתות, וגם עם אחרות, ובזמן שתראו במסעדות האלה או את קוקה קולה או את פפסי, ד"ר פפר לרוב גם יהיה נוכח לצידן.
אנדרו ספרינגייט, סמנכ"ל השיווק של ד"ר פפר, טוען שהנוכחות של המשקה בכל מקום סייעה מאוד למותג בשנים האחרונות להגדיל את נתח המכירות והפופולריות שלו. אגב, בשנת 2004 ד"ר פפר דורג יחד עם ספרייט רק במקום השישי בנתח המכירות שלו.
מה שעוד סייע לד"ר פפר לעלות ברשימה הוא ההתמקדות בטעם המיוחד שלו, והשקעות גדולות מאוד בשיווק בשוק פוטבול המכללות, שנחשב לאחד מענפי הספורט הכי פופולריים בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
שיווק משמעותי בפוטבול מכללות
שיווק משמעותי בפוטבול מכללות
שיווק משמעותי בפוטבול מכללות
(צילום: AP)
כמו כן, לטענת ספרינגייט, צעירים בארה"ב מחפשים טעמים יוצאי דופן, וזה בדיוק מה שד"ר פפר מציע לעומת קוקה קולה ופפסי המסורתיים. בין היתר, ד"ר פפר הציע משקה תותים ושמנת שמשך אליו צרכנים חדשים. הטעמים החדשים הפכו לפופולריים מאוד גם בקרב הקהילה ההיספנית שהולכת וגדלה בארה"ב.
בנוסף, המותג מקודם מאוד בטיקטוק, שפונה לצעירים בארה"ב. יותר ויותר סרטונים ברשת החברתית, שהפכו לוויראליים, מראים צעירים מערבבים את ד"ר פפר עם חמוצים, ליים, קרם קפה בטעם קוקוס ומשקאות חריפים. בד"ר פפר זיהו את הפוטנציאל ואף ייצרו משקה ללא אלכוהול שקיבל את השם Dr Pepper Creamy Coconut.
על רקע המלחמה: איפה משקיעים הישראלים בחו"ל? - ראיון עם אסף טיאר ופלג יריב
(צילום: ירון ברנר)