דיונים מתקדמים במשרדי האוצר והמשפטים צפויים לחדש בקרוב מאוד את נוהל "גילוי מרצון" של רשות המיסים. המטרה: לאפשר למשתמטים ממיסים, בעיקר בחו"ל, להתוודות, בתמורה לאי-העמדתם לדין ולתשלום המיסים שהעלימו ללא קנסות, כאשר קופת המדינה תרוויח מיליארדי שקלים של מיסים שלא הייתה גובה כנראה בעת גירעון עצום בתקציב. לשכת רואי החשבון פנתה לשרי האוצר והמשפטים בדרישה להחיל את הנוהל החדש באופן מיידי, אפילו עוד בחודש הנוכחי.
ל-ynet נודע שבמשרד המשפטים נוטים לאשר את תוכנית מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ', לחדש באופן מיידי את נוהל "הגילוי מרצון" שהתנהל לאחרונה לפני חמש שנים. ההערכות הן שאלפי ישראלים מעלימי מס, החוששים מהצלבת מידע בין רשויות המס בחלק ממדינות העולם ובישראל, יתוודו על העלמות המס ויצליחו כחלק מהמבצע החדש להימנע מהעמדה לדין ומתשלום קנסות גבוהים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל
(צילום: יובל חן)
כעת ממתינים במשרד האוצר לקבלת אישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, להתחיל במבצע "גילוי מרצון" כבר בשבועות הקרובים. ברשות המיסים אמרו היום כי עם קבלת האישור תפרסם הרשות את הנוהל החדש. יצוין כי המגמה היא לשחרר מקנסות את המתוודים על העלמות, אולם לחייבם לשלם ריבית והצמדה לאינפלציה על תקופת ההעלמות. כמו כן, יצטרכו המתוודים לגלות מהיכן השיגו את ההכנסות שהועלמו.
הכוונה היא לפי שעה להעדיף את הגילוי מרצון על העלמות מס של ישראלים בחו"ל, אולם קיימת הצעה לכלול גם מעלימי מס מהשכרת דירות וביצוע עסקאות שלא דווחו בישראל.
נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, רו"ח חן שרייבר, פנה אתמול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר המשפטים יריב לוין, בדרישה להתחיל באופן מיידי את נוהל גילוי מרצון, זאת במטרה להגדיל באופן משמעותי את הכנסות המדינה. בלשכת רואי החשבון רואים צורך להתגייס לטובת המאמץ הלאומי לסיוע ועזרה בכל הקשור להכנסות המדינה, ומעריכים שמהלך זה יכניס כבר השנה מיליארדי שקלים לקופת המדינה.
חן שרייבר נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, רו"ח חן שרייבר צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

שרייבר כתב בין השאר לשרים סמוטריץ' ולוין: "בימים אלו שהמדינה נמצאת בשעת מלחמה, רואה אני צורך להתגייס יחד עם כל רואות ורואי החשבון למאמץ הלאומי לסיוע ועזרה בנושא הכנסות לקופת המדינה. לטובת עניין זה של נוהל גילוי מרצון שיכניס להערכתנו מיליארדים לקופת המדינה, אנו בלשכת רואי חשבון נדרשים ומעוניינים להירתם לטובת הכשרות מיידיות בנושא לרואות ורואי חשבון רבים, שנכנסו בשערי המקצוע בשנים האחרונות אך לא הוכשרו לנושא זה באופן ממוקד, ועל כן נדרש מכולנו לבצע הכנה מתאימה לעניין. לפיכך, אנו מעוניינים לקבל מכם בדחיפות את תאריך תחילת הפרויקט בכדי להתכונן בהתאם".
מה זה מרד מיסים והאם אפשרי בישראל גד ליאור
(צילום: משה מזרחי)
עוד הוסיף שרייבר: "אנו כמובן תומכים בקבלת החלטה זו ורואים בה דבר הכרחי וממוקד אוכלוסייה ספציפית בעת הזאת, לחיזוק הכלכלה והכנסות המדינה וחלופה מועדפת על פני חלופת העלאת מיסים, שתשפיע על כלל אזרחי ישראל".