חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין רוכשת את המתחרה האמריקאית Teads במיליארד דולר מידי אלטיס שבשליטת פטריק דרהי.
העסקה מורכבת מתשלום במזומן של 725 מיליון דולר, 25 מיליון דולר בתשלום עתידי , 35 מיליון מניות אאוטבריין ששוות היום כ-169 מיליון דולר ו-105 מיליון דולר במניות להמרה מעל מחיר של 10 דולר.
1 צפייה בגלריה
דייויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין
דייויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין
דייויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין
(צילום: עמית שעל)

מניית אאוטבריין נסחרת היום במחיר של 4.9 דולר, המשקף לחברה שווי של 233 מיליון דולר בלבד.
מדובר במבנה עסקה ייחודי לענף ההייטק, שמזכיר יותר רכישה ממונפת שתעניק נתח משמעותי בחברה הממוזגת גם לבעלי Teads. לאחר העסקה, תאגיד הטלקום האירופי אלטיס, הבעלים הנוכחיים של החברה הנרכשת, ימנה שני דירקטורים לחברה והם יצטרפו לשמונת הדירקטורים הנוכחיים של אאוטבריין.
כדי לממן את העסקה נטלה אאוטבריין אשראי משמעותי מגולדמן סאקס, ג'פריס ובנקים נוספים. דייוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין ינהל את החברה הממוזגת לאחר השלמת העסקה.
שני המנכ"לים המשותפים של Teads יהפכו לנשיאים משותפים. המיזוג יצור מתחרה גדולה בתחום הפרסום באינטרנט ויהווה תחרות משמעותית לטאבולה הישראלית, שעימה ניסתה אאוטבריין להתמזג לפני כחמש שנים.
שתי החברות צפויות לייצר יחד הכנסות של 680-660 מיליון דולר כבר ב-2024 ורווח תפעולי מתואם של 190-180 מיליון דולר.
החל מהשנה הבאה צופים בחברה הממוזגת סינרגיות שיתרמו 60-50 מיליון דולר נוספים לרווח התפעולי המתואם. במקביל עדכנה אאוטבריין כי היא מעלה את התחזית שלה לרבעון השני של 2024.
היא צופה כעת הכנסות של 55 עד 57 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 53 עד 57 מיליון דולר ורווח תפעולי מתואם של 6 מיליון דולר במקום מיליון עד 4 מיליון דולר. Teads היא חברה אמריקאית בבעלות פרטית שגייסה עד היום 123 מיליון דולר והמטה שלה נמצא בניו יורק.
קוסטמן אמר עם פרסום העסקה: "זו עסקה שתשנה את פני החברה, היכולות המשלימות של שתי החברות מאפשרות לנו להאיץ את חזון אאוטבריין להפוך לשותף הפרסומי המוביל של המותגים". לחברה הממוזגת יהיו מעל 20 אלף לקוחות שמוציאים כבר היום בפלטפורמה שלה 1.7 מיליארד דולר. ל-Teads התמחות עם המותגים המובילים בעולם ובהם אפל, סמסונג ולואי ויטון.
לאאוטבריין היו יתרות מזומנים של 231 מיליון דולר בלבד בסוף הרבעון הראשון של השנה, כך שהעסקה תייצר לה מינוף משמעותי עם חוב של יותר ממיליארד דולר. החברות דומות בגודלן ועל פי הערכות הכנסות ברוטו של Teads היו כ-820 מיליון דולר בשנה שעברה בעוד שאאוטבריין דיווחה על 935 מיליון דולר בסוף 2023.
מאז ההנפקה בוול סטריט ב-2021 אאוטבריין לא הצליחה להרשים את המשקיעים ומנייתה רשמה ירידה של 76%, בעיקר על רקע קצב צמיחה איטי, שהתחלף בירידה בהכנסות ברבעונים האחרונים.
בפברואר האחרון הודיעה אאוטבריין על פרישתו מתפקיד מנכ"ל משותף של ירון גלאי, אחד ממייסדי החברה, לאחר 17 שנה בתפקיד. קוסטמן, המשמש גם כיו"ר של נייס, נותר המנכ"ל היחיד.