בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת שילב הוגשה השבוע לביהמ"ש המחוזי בת"א בשם כל לקוחות הרשת שרכשו בשבע השנים האחרונות כיסא בטיחות, סלקל ובוסטר, והמוצר נמכר להם לאחר יותר משנה ממועד הייצור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המבקשת טוענת באמצעות עו"ד ארנון גרפי כי שילב "בחרה לשווק ולמכור מוצרי בטיחות לתינוקות בעלי תוקף לזמן מוגבל, ללא ציון תאריך ייצור, תוך הטעיה של חברי הקבוצה הייצוגית". בנוסף נטען, כי "מדובר במוצר בטיחות חשוב מאין כמוהו, אשר הורים טריים מקדישים זמן רב לבחירתו על מנת שיספק את דרישותיהם לצורך הגנה מקסימלית על ילדיהם הרכים".
1 צפייה בגלריה
שילב
שילב
סניף שילב
המבקשת מציינת כי לה ולבת זוגה נולדה בת, והיא רכשה משילב באתר כיסא בטיחות של Maxi-Cosi ב-824 שקל, ובעת שפתחה את עלון הצרכן המצורף, "התברר לה כי לפי הוראות היצרן, לאחר 8 שנים ממועד הייצור אין להשתמש במוצר. המבקשת בדקה את תאריך הייצור והתברר לה כי הכיסא יוצר לפני כ-4 שנים, בשנת 2017, כלומר הזמן הנותר לשימוש במוצר על פי היצרן הוא כ-4 שנים". המבקשת טוענת כי תאריך הייצור מוטבע רק על גב הכיסא, הרשת אינה מפרסמת את התאריך על הארגז (המארז של המוצר), ובוודאי שאיננה מגלה אותו באתר האינטרנט המשמש לרכישת מוצרים ו/או בחנות.
עו"ד ארנון גרפיעו"ד ארנון גרפיצילום: פוטו פראג'
המבקשת טוענת כי רשת שילב התחמקה במשך זמן רב מפנייתה וניסתה להפנות אותה לתנאי האחריות על המוצר. "תנאים אשר כלל אינם רלוונטיים לענייננו, שכן המבקשת לא טענה בדבר תוקף האחריות אלא כי שילב הסתירה את תאריך הייצור (אשר מהווה את המידע בדבר תוקף המוצר ובטיחותו) תוך שהיא מוכרת את המוצר ללא מתן מידע מהותי הנוגע לעסקה ולמוצר (כדי לרוקן את מחסניה ממלאי ישן)", נטען.
משילב נמסר בתגובה: "התביעה טרם הומצאה לשילב, עם קבלת התביעה שילב תלמד את התביעה ותגיב בהתאם. שילב פועלת בהתאם להוראות החוק, לתקנים ולהוראות היצרנים בכל הנוגע למוצרים הנמכרים על ידה".