שוז אונליין, אתר הנעליים הגדול בישראל, נערך להקפאת הליכים במידה שניסיון אחרון למזג אותה עם חברה נוספת בתחום לא יצלח כבר בימים הקרובים. בחודש האחרון התבצעו כמה ניסיונות למכור את האתר, אך ללא הצלחה. חובותיה של שוז אונליין לספקים מקומיים בלבד מוערכים בענף בכ-8 עד 10 מיליון שקלים.
בחודשיים האחרונים חזרו צ'קים של החברה לספקים, ולטענתם המנכ"ל והמייסד דקל סטולרו "ירד למחתרת" ולא ענה לטלפונים. בין בעלי מניות שוז אונליין שמות ידועים החל מחברת שסטוביץ, קרן מיתר וגיל מדין, בנה של רעיה שטראוס, שהשקיעו בשנת 2021 סכום של 10 מיליון שקל באתר שנראה אז כסיפור הצלחה, וכעת תומכים במהלך של הקפאת הליכים מאחר שמדובר בהשקעה קטנה של מיליוני שקלים בודדים, שאינם מהותית עבורם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האתר הוקם על ידי שלושה תלמידי ישיבה לשעבר מנתניה, דקל סטולרו, אלעד טל ויוסי כראדי, שב- 2015 הקימו את האתר ותוך שלוש שנים הגיעו למחזור של מיליון שקל בחודש וגיוס של 1.5 מיליון דולר ממשקיעים חיצונים.
בתחילת דרכם נתקלו בסירוב של המותגים הידועים לשיתוף פעולה ולמכור באתר, אך בהמשך, עם התרחבות הפעילות, המגמה השתנתה וכיום נמכרים באתר גם מותגים ידועים כמו אדידס ואחרים, רובם, כאמור, בייבוא מקביל.
האתר גם קיבל זיכיונות מחו"ל כמו מותג הספורט F4 מפולין והמותג ההולנדי UFG. הבשורה הייתה מחיר זול יותר בהשוואה לחנויות ומשלוח חינם עד הבית. המודל העסקי של שוז אונליין היה להתקשר עם יבואני נעליים ולהציע להם את הפלטפורמה הדיגיטלית של החברה. הבעיה הייתה שבגלל שהמשלוחים נעשו ישירות, אבל הספק הוא זה שמספק ושולח את ההזמנה ללקוח, החברה התקשתה לפקח על המשלוחים.
לדוגמה, לקוח שהזמין מספר זוגות נעליים, שכל אחד מיבואן אחור, קיבל את המשלוח בזמנים שונים מספקים שונים, ולא פעם ספגו תלונות מלקוחות על נושא השירות ועל עיכובים. גורם בענף טען כי הניהול, הריבית הגבוהה והתחרות בענף פגעו בחברה.