ההכנסות של רמי לוי בשנת 2022 חצו לראשונה את רף השבעה מיליארד שקל, עלייה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו בכ-7.04 מיליארד שקל בהשוואה לכ-6.48 מיליארד שקל בשנת 2021.
הצמיחה בהכנסות נבעה מפתיחת סניפים חדשים ועלייה של 4% בפדיון חנויות זהות. בנוסף נרשם גידול בהכנסות ממכירות גוד פארם, שהסתכמו ב-369.9 מיליון שקל, לאחר שזו זכתה בתחילת שנה שעברה במכרז בסך 250 מיליון שקל להספקת מסכות לקורונה. ברמי לוי מציינים כי בשנה הבאה לא תופיע גוד פארם במגזר נפרד משום שפעילות הקורונה הסתיימה ועימה הרווח החד-פעמי משיווק המסכות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מהדוחות עולה כי הקטגוריה הנמכרת ביותר ברשת המזון היא פירות וירקות, שנמכרו בסך של כ-900 מיליון שקל ומהוות 15.22% מהפדיון. אחריהם מוצרי חלב וביצים עם 13.75% מהמכירות, בשר ודגים עם 13.4% ושימורים, בישול ואפייה עם 10.5%.
עם זאת, העלייה במכירות לא זלגה לשורת הרווח: הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם ב-192 מיליון שקל בהשוואה ל-212 מיליון שקל בתקופה מקבילה. הירידה ברווח נבעה מגידול בהוצאות מימון ל-67 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל אשתקד. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 45 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-191 מיליון שקל במהלך שנת 2022. עלות שכרו השנתי של לוי הסתכמה ב-3.43 מיליון שקל, ועלות שכרם של אדם פרידלר ואוהד סנדלר, מנכ"לים ובעלי גוד פארם הסתכם ב-1.75 מיליון שקל לכל אחד.
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-23% לעומת 23.6% בשנה הקודמת, והוסבר לפי הרשת בהעמקת המבצעים. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עמד על 4.6% לעומת 5% בשנת 2021 - כאשר לשם השוואה, הרווח התפעולי של שופרסל עמד ב-2022 על כ-2.7% בלבד.
רמי לוי: "ב-2022 ההתמודדו הצרכנים עם סביבה מורכבת. אנחנו המשכנו לבוא לקראתם עם העמקת המבצעים והורדת מחירים, ולהציע את סל המוצרים הזול במדינה. צעדים אלה הביאו לירידה בשיעור הרווח הגולמי, אך אסטרטגיה זו מוכיחה את עצמה עם צמיחה בהכנסות לשיא של 7 מיליארד שקל שנובע מגידול במכירות בחנויות זהות וגידול בכמות הלקוחות בחנויות הרשת".