לאחר שבועות אחדים שבהם לא כיהן מנכ"ל או ממלא מקום למנכ"ל במוסד לביטוח לאומי, מינה היום (ראשון) שר העבודה, יואב בן צור, את צביקה כהן זמנית לתפקיד ממלא המקום. בביטוח הלאומי אין מנכ"ל קבוע כבר שנה ורבע, מאז שהמנכ"ל מאיר שפיגלר סיים את כהונתו בשל מינויו למנכ"ל חברת החשמל.
מאז פרישתו ועד לפני חודש כיהנה ירונה שלום כממלאת מקום, עובדת בכירה ו-ותיקה בביטוח הלאומי, אולם למרות שנמצאה על ידי ועדת האיתור מתאימה לתפקיד, יחד עם עוד שני מועמדים אחרים, מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן, שכיהן כיו"ר ועדת המינויים, פסל את השלושה, מה שגרם לביקורת רבה נוכח העובדה שלמוסד החשוב לא היה מנהל כללי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
צביקה כהן , מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי
צביקה כהן , מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי
צביקה כהן, מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי
(צילום: דוברות הביטוח הלאומי)
שר העבודה יואב בן צור מינה למעשה את כהן למ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי מקום למנות מנכ"ל קבוע מהמומלצים על ידי ועדת האיתור, וכעת צפויים שוב חודשים ארוכים עד למינויו של אדם קבוע שעליו תמליץ ועדת איתור חדשה.
כהן עובד יותר מ-14 שנים בביטוח הלאומי, וכיום הוא מכהן כסמנכ"ל משאבי האנוש של הארגון. עוד בטרם כניסתו למוסד, היה סגן מפקד בה"ד 1. לאחר מכן שימש כמבקר הפנים של זרוע היבשה. בשנת 2010 החל לעבוד בביטוח הלאומי כראש אגף אזרח ותיק ושארים במטה הראשי (הנהלה) של הארגון, וכחלק בלתי נפרד מתפקידו ניהל יותר מ-15 מיליארד שקל והיה שותף בהליכי חקיקה, כתיבת חוזרים ונהלים לכל עובדי התחום בפריסה ארצית, הכשרת העובדים והדרכתם.
במקביל ניהל כהן את אגף ביטוח נפגעי עבודה שתקציבו היה מעל ל-4.3 מיליארד שקל, והיה אחראי על פרויקטים רוחביים וביניהם הסכמים עם בתי חולים, קופות חולים והסכמים עם משרדי ממשלה וארגונים ציבוריים רלוונטיים.
משנת 2016 צביקה כהן החל לצבור ניסיון לא רק בעבודת מטה אלא גם בשטח, בסניפים, כאשר החל לנהל את סניף מרחב יפו, בת ים ותל אביב-דרום וניהול צוות העובדים המטפלים בציבור באופן פרונטלי וישיר הן במתן גמלאות והן בהיבטים של ביטוח וגבייה.
כהן נשוי ואב לשלושה, בעל ארבעה תארים: תואר ראשון בלימודי מזרח תיכון, תואר ראשון ושני במשפטים, ותואר שני נוסף במינהל ציבורי וביקורת פנימית וציבורית מאוניברסיטת בר אילן.
שר העבודה, יואב בן צור: "אין ספק שניסיונו של צביקה הן כמנהל בתפקידים שונים במטה הניהולי והן ניסיונו בסניפים, עם נגיעה ישירה לקהילה מהווה רובד חשוב במיוחד בעת הזו. תפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי הוא אחד החשובים בחברה הישראלית ובחירת המועמד המתאים ביותר לתפקיד היא תהליך מורכב שאינני מקל בו ראש ואפקיד אותו בידי האדם המתאים ביותר.
מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי החדש, צביקה כהן: "מעל לעשור אני קם כל בוקר בתחושת שליחות בעשייה הציבורית החשובה שקיימת בביטוח הלאומי ונועדה להבטיח את הזכויות החברתיות של הציבור הישראלי.