חברת האנרגיה המתחדשת סולאראדג' הודיעה היום (ב') על תוכנית התייעלות שבמסגרתה תפטר כ-400 עובדים, מתוכם 200 בישראל.
מדובר בגל הפיטורים השני של החברה השנה, לאחר שבינואר פיטרה כ-900 עובדים, שהיוו אז 16% מכלל כוח האדם שלה.
1 צפייה בגלריה
סולאראדג'
סולאראדג'
סולאראדג'
(צילום: Nasdaq)
הפיטורים הם חלק מהשנה הקשה שעוברת על סולאראדג', שעדיין לא הצליחה להתגבר על המשבר שנגרם לה משתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא עליות הריבית בארה"ב, שפגעו בכדאיות הכלכלית של התקנות מערכות סולאריות על גגות בארה"ב, והסיבה השנייה היא הצטברות מלאים של מוצרי החברה במחסנים באירופה, לאחר גל של הזמנות עם תחילת המלחמה באוקראינה. מתחילת השנה צנחה מניית סולאראדג' ב-66.2% בבורסת נאסד"ק שבה היא נסחרת, וב-12 החודשים האחרונים צללה ב-88.9%.
סולאראדג' מייצרת מגוון מוצרים בעיקר לשוק הביתי. בין היתר החברה מייצרת ממירים שמאפשרים לנצל בצורה יוֳתר טובה את החשמל המופק מהפאנלים הסולאריים. החברה הוקמה ב־2006 על ידי חמישה יוצאי חיל המודיעין: גיא סלע, ליאור הנדלסמן, יואב גלין, מאיר אדסט ועמיר פישלוב. ב-2015 החברה הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של 704 מיליון דולר, וב-2021 עשתה היסטוריה כשנכנסה למדד S&P 500 והייתה החברה הישראלית הראשונה והיחידה עד כה שנכנסה אליו. בדצמבר 2023, ועל רקע התוצאות החלשות, הוצאה החברה מהמדד. כחודש לאחר היציאה מהמדד היוקרתי.
בשבוע שעבר דיווחה סולאראדג' על פרישת סמנכ"ל הכספים רונן פייר, לאחר 14 שנה בתפקיד. במקומו של פייר, שימשיך בתפקיד בשלושת החודשים הקרובים, ייכנס אריאל פורת, המכהן כמנהל אירופה בחברת סימנס.