אמזון החליטה להשעות לפחות 50 מעובדי המחסן שלה בסטטן איילנד מכיוון שסירבו לעבוד אחרי שפרצה ביום שני שריפה באחד מדוחסי האשפה במקום. החברה השעתה את העובדים לתקופה בלתי מוגבלת, אך תשלם את שכרם, נכון לעכשיו. על רקע הדברים, עובדי המחסן בסטטן איילנד הצביעו בחודש אפריל האחרון בעד הקמת ועד עובדים, מה שהרגיז מאוד את אמזון.
לאחר השריפה, עשרות עובדים העלו חשש בנוגע לבטיחות שלהם. חלקם חששו שהאוויר במחסן לא יהיה בטוח לנשימה בעקבות העשן. בסופו של דבר כ-100 עובדים החליטו למחות בכך שפשוט ישבו מול משרדי ההנהלה במחסן בדרישה שישלחו אותם חזרה הביתה, אך ישלמו להם את השכר על המשמרת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
דובר אמזון, פול פלנינגן, אמר כי החברה ביקשה מכל עובדי משמרת הלילה להתייצב למשמרות שלהם כבר באותו היום, לאחר שמכבי האש אישרו כי הבניין בטוח. "בזמן שרוב העובדים התייצבו לעבוד, קבוצה קטנה סירבה לחזור, אבל נשארה בבניין ללא אישור".
העובדים השובתים קיבלו הודעה במייל ובטלפון כי התגים שלהם לא תקפים במהלך תקופת ההשעיה, טען נציג ארגון עובדי אמזון. בנוסף, מספר העובדים המושעים אף עלול לעלות. סת' גולדשטיין, עורך דין שמייצג את איגוד העובדים של אמזון, אמר שהם מתכוונים להגיש תביעה נגד אמזון בפני המועצה הלאומית ליחסי עבודה.

המחסן בסטטן איילנד - דגל המאבק של העובדים

כאמור, עובדי המחסן העלו בתקופה האחרונה לא מעט תלונות בנוגע לתנאי העבודה במתקן בסטטן איילנד. בין השאר, מתנהלת תביעה נגד אמזון שהגיש ג'רלד ברייסון, אחד העובדים שפוטר מאותו מחסן, ובעקבותיה נאלצה החברה לחשוף חלק משיטות העבודה והיחס כלפי העובדים, שבלשון המעטה לא מוציאים אותה באור חיובי.
בכתב התביעה טען ברייסון כי נאלץ לספור בידיו אלפי פריטים במחסן במשך שלושה ימים, תוך כדי שהמנהל שלו עורך לו ביקורות. במהלך אותם שלושה ימים הוא ביצע 22 טעויות בספירה. ברייסון טוען כי נאמר לו שאם ימשיך לטעות כך הוא יפוטר.
במסמכים פנימיים שנאלצה אמזון לחשוף בבית המשפט בעקבות אותה תביעה עולה כי מה שברייסון מספר היה למעשה שיטת עבודה קבועה במחסן בסטטן איילנד, כאשר המנהלים היו עורכים ביקורות קבועות לעובדים ומזהירים אותם בכתב שאסור להם שלא לעמוד ביעד, לפעמים עוד לפני שהמשמרת הסתיימה, אחרת יספגו נזיפה ואף יפוטרו. בין אפריל 2019 לאפריל 2020 לא פחות מ-13 אלף מכתבים כאלה הוגשו לעובדים. באותה תקופה עבדו במחסן כ-5,300 עובדים.
2 צפייה בגלריה
מרכז ההפצה של אמזון בריינברג
מרכז ההפצה של אמזון בריינברג
אחד ממחסני אמזון
(צילום: AP)
אמזון מצדה טענה שהמטרות והיעדים שהיא מציבה לעובדים הם "הוגנים ומבוססים על מה שרוב הצוות משיג בפועל". החברה טענה שהיא נותנת יותר פידבקים חיוביים לעובדים מאשר מפידבקים שליליים".
במסמכים נוספים שנאלצה אמזון לספק לבית המשפט בנוגע להתנהלות שלה עם כוח האדם בשלושה מחסנים בין השנים 2015 ל-2021, ניתן לראות הערות מאוד מטרידות שספגו העובדים. כך למשל אחד מהם שעבד במחסן בניו ג'רזי ספג אזהרה אחרי שלא עבד במשך שש דקות במשמרת שנערכה לפנות בוקר בחודש יוני 2018.
דוגמה נוספת היא עובד שעמד ב-94% מהיעד שהוצב לו במקום ב-100% באותו מפעל בניו ג'רזי, כאשר קצב ספירת המלאי שלו באוקטובר 2017 עמד על 164 פריטים לשעה ולא על 175, ועל כך הוא קיבל אזהרה. אותו עובד קיבל אזהרה נוספת כשהאריך את ההפסקה שלו ב-4 דקות.