15 שנה לאחר שרכש את דירת הפנטאהוז במגדל SEA ONE בת"א, שבאותה העת הייתה היקרה בישראל, האוליגרך ולרי קוגן חתם על עסקה למכירתה בתמורה ל-120 מיליון שקל. במידה והעסקה תצלח, מדובר במכירה בהפסד.
קוגן רכש את הדירה ברמת מעטפת בשנת 2009 בתמורה ל-110 מיליון שקל, אך ע"פ הערכות השקיע בדירה עשרות מיליוני שקלים נוספים, כך שהמחיר האמיתי ששילם עבור הדירה היה גבוה בהרבה. גורמים בענף אמרו שקוגן מנסה למכור את הדירה זמן רב, והמחיר ההתחלתי שדרש היה גבוה לפחות פי 2 ממחיר המכירה עליו סגר. אחד הגורמים אף הביע תמיהה על המחיר הנמוך שבו נמכרת הדירה.
1 צפייה בגלריה
טיילת הרברט סמואל
טיילת הרברט סמואל
טיילת הרברט סמואל
(צילום: ירון ברנר)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרוכשים הם אביבית אירני, בתו של איש העסקים אברהם אירני ובן זוגה מייקל שיינה, והיא נמכרה באמצעות סותבי'ס ישראל נדל"ן. הפנטהאוז ממוקם בקומה ה-23 של מגדל SEA ONE שמשמש למגורים אך גם כמלון המופעל על ידי ישרוטל. המגדל הוקם על ידי חברת אורנים ואלקטרה.
למרות ההתקדמות בשלבי העסקה, הכוללת רישום הערות אזהרה בטאבו, הצדדים עדיין ממתינים למוצא פיה של רשות המסים בשל רצונם לכלול פרטי ריהוט יוקרתיים בתוך מחיר הדירה וכך לפטור אותם ממיסוי.
הדירה שנרכשה משתרעת על שטח של 1,087 מ"ר שהן למעשה 5 דירות שחוברו יחד כך שלקוגן תהיה קומה שלמה רק עבורו. שמו של קוגן נודע לישראלים בשנת 2008 כאשר ביצע עסקת ענק בקיסריה, במהלכה רכש 11.5 דונם בשכונה 5 תמורת 64 מיליון שקל (17 מיליון דולר).
לאחר שנה רכש 5 וילות צמודות בשטח של 11.5 דונם בת"א, בתמורה ל-64 מיליון שקל והפך אותן לאחוזת ענק, שגם היא מוצעת למכירה כבר זמן רב.
דירה על הכותל בירושלים