בעוד שבעולם מתחילים לדבר על מיתון ועל חשש מעלייה בשיעורי האבטלה - בישראל האבטלה נמוכה מאוד ושיעורה הבסיסי אף ירד מעט במחצית הראשונה של חודש מאי ל-3.4% בהשוואה למחצית השנייה של חודש אפריל, אז עמד שיעורה על 3.6%. כך לפי נתונים שפרסמה היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
שיעור האבטלה בישראל הוא מהנמוכים מבין מדינות ה-OECD, כאשר נכון לעכשיו רק בשבע מדינות שיעור האבטלה נמוך יותר - צ'כיה, יפן, קוריאה, גרמניה, פולין, מקסיקו, הולנד והונגריה. בכל חודש אפריל עמד שיעור האבטלה בישראל על 3.4% בממוצע - זהה לשיעור שנרשם במחצית הראשונה של חודש מאי. במרץ עמד שיעור האבטלה על 3.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקה
(צילום: דוברות שירות התעסוקה)
לפי הנתונים, במחצית הראשונה של חודש מאי היו בישראל 143.8 אלף מובטלים, כאשר בחודש אפריל היו בישראל 132.6 אלף מובטלים ובחודש מרץ נרשמו 145.3 אלף מובטלים.
מספר המובטלים לפי ההגדרה המורחבת, שמתייחסת גם לאנשים שלא חזרו לשוק העבודה מאז פרצה הקורונה וגם לאנשים שנעדרו זמנית מעבודתם, הגיע במחצית הראשונה של חודש מאי ל-197.0 אלף, שהם 4.6% לעומת 216.3 אלף, שהם 5.1%, במחצית השנייה של חודש אפריל. מדובר בירידה ניכרת תוך שבועיים של כמעט 20 אלף מובטלים.
בלמ"ס מציינים כי המדידה החצי חודשית פחות מדויקת, משום שהיא נועדה לספק נתוני בזק ולכן מתבססת על חלק קטן בלבד מהמדגם של המדידה החודשית. בנוסף, לא נעשים ניכויים כמו ניכוי עונתיות במדידה החצי חודשית. לכן הנתונים המדוייקים יותר הם של החודשים המלאים.
במחצית הראשונה של חודש מאי היו בישראל 6,657,700 בני 15 ומעלה שיכולים היו לעבוד על פי ההגדרות הבינלאומיות, מתוכם היו בכוח העבודה 4,279,300 נשים וגברים, שהם 64.3%. מבין אלה היו מועסקים 96.6%, שהם 4,135,500 ישראלים, כאשר שיעור התעסוקה (לא כולל נעדרים זמנית מעבודה כל השבוע מסיבות הקשורות בקורונה) עלה ל-61.9% לעומת 60.9% במחצית השנייה של אפריל.