לוחמי ולוחמות מג"ב נמצאים בימים אלו באינטנסיביות מטורפת של אירועים. פעילות הביטחון השוטף בארץ אינה עוצרת לרגע: פיגועים, מעצרים, הפרות סדר, הפגנות ואימונים. העבודה הסיזיפית שלהם היא מסביב לשעון, המתח הנפשי מול ההתרעות והסיכונים שמציב להם התפקיד - גבוה, והאדרנלין גם.
חיל מג"ב המוגדר כזרוע המבצעית של משטרת ישראל' הוא מי שאמור לתת את המענה לכל הבעיות הקשורות לנושאי ביטחון פנים: לוחמה בטרור, לחימה בפשיעה קשה, אבטחת מתקנים רגישים, אבטחת האזורים הכפריים ומניעת גניבות חקלאיות, דיכוי הפרות סדר ובמקרה של מלחמה בתוך גבולות המדינה - גם לקיחת חלק בלחימה ובמעצרים.
מדובר בחבר'ה מורעלים לנושא, שהמוטיבציה שמניעה אותם להתגייס למשימה הלאומית הזאת משותפת לכולם: אהבת המדינה והנכונות להגן עליה בכל מצב.
כל אלה לא מנעו מהלוחמים והלוחמות עזי הנפש לקחת "פסק זמן" מהשגרה המבצעית השוחקת, לפשוט מעל גופם את הקסדה ואת אפוד המגן, ולצאת מהפעילות המבצעית למשך מספר שעות כדי לעשות מעשה טוב עבור האחר.
ברוח יום המעשים הטובים שהתקיים לאחרונה, התפרסו הלוחמים והלוחמות במוקדים שונים ומגוונים ברחבי הארץ, התנדבו ותרמו מעצמם למען הקהילה - לדבריהם, מתוך רצון פשוט לעשות טוב ולהעלות חיוכים על פניהם של כל אותם אנשים שבשגרה הם שומרים עליהם.

החטיבה הטקטית

הכירו את החטיבה הטקטית של החַיִל. מדובר ביחידת המבצעים המיוחדים של משמר הגבול במשטרת ישראל, אשר משמשת בשגרה כחטיבה ארצית. היא זאת שמספקת סיוע מבצעי לכל ששת המחוזות של משטרת ישראל, ומוגדרת "כשוברת שוויון" בכל הקשור בטיפול בלחימה בתופעות פשיעה חמורות.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
אבל ביום המעשים הטובים לוחמי החטיבה קילפו מעליהם את השכבות הרציניות של המקצוע ויצאו להתנדב. הלוחמים חולקו לגזרות, וכל יחידה לקחה על עצמה פרויקט התנדבותי אחר ברחבי הארץ.
כך לדוגמה, יחידת הרחפנים "רקיע" הגיעה לבית ספר זבולון המר ברחוב הרב קוק בטירת הכרמל. מדובר בבית ספר יסודי, שחרט על דגלו את נושא המוגנות והערכים לחינוך אהבת הארץ והאדם, תחת הסלוגן: "מקום שיש בו אהבה יש הכול".
לוחמי היחידה שוחחו שם עם התלמידים וסיפרו להם על היחידה שנחשבת חדשה יחסית במג"ב. אחר כך הם הציגו בפני התלמידים המשתאים תצוגת תכלית מרשימה של אמצעיה המיוחדים של היחידה בתחום הטסת כלי טיס.
צוות אחר של לוחמי היחידה הגיע לבאר יעקב ופקד שם את בית הספר צאלון ברחוב הדקל בעיר. מדובר בבית ספר יסודי, שהמוטו שלו הוא: "נאה דורש, נאה מקיים". הלוחמים פגשו שם תלמידים עם צרכים מיוחדים, סיפרו להם על המשימות החשובות שהם עושים במג"ב ורוממו את רוחם.

מסתערבים על "מרכז תמר"

מרכז "תמר" למשפחות המתמודדות עם צרכים מיוחדים בעיר אשקלון זכה ביום המעשים הטובים לביקור מיוחד במינו. צוות של יחידת המסתערבים של היחידה הטקטית הגיע למרכז במיוחד כדי להעלות חיוך על פניהם של דיירי המקום.
זה היה מפגש מרגש במיוחד. מצד אחד לוחמים שתפקידם פעילות מוסווית נגד כנופיות הפשע ברחבי הארץ, טיפול בהפרות סדר עם יכולות מתקדמות ולחימה בטרור. מהצד שני בני משפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, שמפעילה עמותת "קשר".
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
איך אתם מסכמים את המפגש שהיה לכם איתם?
סמל ראשון א', לוחם ביחידת המסתערבים של החטיבה הטקטית: "אנחנו אומנם מגיני הסף של הציבור, אבל בסוף אנחנו חלק בלתי נפרד ממנו. זאת תחושת שליחות. חשוב היה לנו לרגש, לעודד ולהעלות חיוך על פניהם של האנשים המיוחדים האלה, שבשבילם ובשביל כל עם ישראל אנחנו מוכנים לחרף את נפשנו מדי יום".

לוחמות תורמות שיער

בבסיס "יהודאי" של מג"ב ברחוב שמעון הצדיק בירושלים התרחש אירוע מרגש במיוחד. האירוע התקיים בשיתוף פעולה עם עמותת "זכרון מנחם" - המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. מדובר בעמותה שהקימו ב־1990 מירי וחיים ארנטל, לזכרו של בנם מנחם ז"ל, שנאבק למעלה מ־14 שנה במחלת הסרטן.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך האירוע, לוחמות מג"ב תרמו שיער, ממנו ייצרו פיאות עבור ילדים וילדות המתמודדים עם מחלת הסרטן.
לצידם, לוחמי המרחב תרמו דם עבור אותם חולים בניידת מד"א שהגיעה לשם במיוחד.

יום הולדת לניצולת שואה

אירוע מרגש אחר התקיים בביתה של ניצולת השואה אלישבע, בת 96 המתגוררת בשכונת פסגת זאב בירושלים. לוחמי פלוגה נ"ז של מג"ב פועלים באופן שגרתי בגזרת עוטף ירושלים, שומרים על מתח מבצעי גדול, ועושים המון פעילויות לסיכול ולמניעת שוהים בלתי חוקיים מכיוון השטחים למדינת ישראל. בשנה האחרונה הלוחמים ומפקדיהם אימצו את אלישבע. הם מלווים אותה לאורך כל השנה, מבקרים אותה מדי שבוע, וביום המעשים הטובים הפתיעו אותה עם בלונים ועוגה וחגגו לה מסיבת יום הולדת.

יחס אנושי ל"אנוש"

בצפון הארץ לוחמי יחידת "שוהם" פקדו את מרכז "אנוש", אשר מטפל במתמודדי נפש ומסייע בשילובם בחברה. אחת מדיירות המקום פנתה בסיכום הפעילות אל הלוחמים ואמרה, "אין לכם מושג מה זה עבורנו שאתם מגיעים לפה ומקדישים מהזמן שלכם. אתם מייצגים את הפנים היפות של המדינה הזאת...".
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)

מג"ב דרום על נתיבות ועוטף עזה

בגזרה הדרומית התנדבו לוחמי מרחב דרום של משמר הגבול בעמותת "גלגל חוזר". המנכ"ל והנהלת העמותה כולה פועלים מתוך רצון טוב, ללא תמורה וללא תשלום. הם תומכים ומסייעים במסגרתה באופן יומיומי לנזקקים, ופועלים למעלה מ־20 שנים בנתיבות וביישובי עוטף עזה. לדברי המנכ"ל, "גלגל חוזר" חרטה על דגלה ערכים חינוכיים, והיא פועלת לחינוך להתנהלות כלכלית נכונה של המשפחות, העברת סדנאות לתזונה נכונה וכן להעצמת ההתנדבות בקרב הנוער בעיר, תוך שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים".
במסגרת פעילותה המבורכת, העמותה עוסקת גם בחלוקת מנות מזון, חלוקת בגדים חמים ותנורי חימום לקראת החורף, סיוע נקודתי לנזקקים, הדרכות להתנהלות כלכלית נכונה, סבסוד אבחונים לילדים ועוד.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי ולוחמות מג"ב מכלל היחידות במרחב דרום - פעלו במחסני העמותה בנתיבות במשך יום שלם, כשהם אורזים קרטוני מזון שנשלחו משם למשפחות קשות יום ולנזקקים, שבהם מטפלת העמותה.

סיירות על בסורוקה

את המשימה החשובה לשמח ילדים שמאושפזים במחלקת הילדים של בית החולים סורוקה בבאר שבע, קיבלו על עצמם אנשי יחידת הסיירות של מרחב מג"ב בדרום.
מדובר ביחידה חדשה שהוקמה בתחילת השנה, שתפקידה להתפרס במוקדים הומי אדם בעיר, כדי להגן על התושבים ולטפל באירועים אלימים. ההכשרה של הסיירות מספקת להם את הכלים לטפל הן באירועי הפרות סדר מזדמנים והן באירועים ביטחוניים מורכבים, שיחזקו באופן משמעותי את הביטחון ואת המשילות בעיר.
הילדם הנרגשים שמחו מאוד לראות את לובשי המדים שהגיעו אליהם עמוסים במתנות ובמשלוחי מנות, תוך כדי זה שהם שרו וצחקו איתם.

מסתערבים על ברזילי

הילדים שמאושפזים במחלקת הילדים בבית החולים ברזילי באשקלון, זכו ביום המעשים הטובים לביקור יוצא דופן. כשדלת המחלקה נפתחה, נכנסו לשם לוחמים מיחידת המסתערבים של מרחב דרום, אלו שנלחמים מול האויב בפעילות מבצעית בגבול עזה ומבצעים מגוון משימות נוספות שהשתיקה יפה להן. גם אלה לא הגיעו אל הילדים בידיים ריקות. הלוחמים מספרים, כי מבחינתם, "להעלות חיוך על פניו של ילד מאושפז היה מרגש וחשוב אף יותר מהלחימה אל מול מחבלים".

אלמוג (ב) מאיר

גם במרכז הארץ התמקדו בביקור חולים. לוחמי יחידת "אלמוג" הגיעו לבית החולים "מאיר" בעיר כפר סבא: "לקחנו הפסקה מהשגרה המבצעית במטרה אחת ברורה לשמח לבבות של ילדים. אנחנו משתדלים לעשות מעשים טובים כל השנה וביתר שאת בעת הזו. אנו מאחלים בשם לוחמי המרחב והחיל רפואה שלמה ובריאות איתנה לילדים המקסימים ולבני משפחתם", כך סיכם בהתרגשות סגן ניצב בייאן חסן, מפקד היחידה.

מפקד מג"ב

כל זה לא היה קורה בלי רוח מפקד החיל - מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, שעמד מקרוב אחרי פעילות לוחמיו "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית וחברתית רגישה ומאתגרת. החיל פועל במגוון יחידות ויכולות בכל הגזרות והחזיתות. אנו מאמנים ומכשירים את מפקדינו ולוחמינו להיות מוכנים וערוכים לכל תרחיש ולכל משימה שתוטל עלינו, כשלנגד עינינו כל העת שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. כחיל ערכי ומוסרי, נמשיך לפעול בנחישות כנגד אויבינו ובמקצועיות ורגישות כלפי אזרחינו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
"אני גאה בלוחמינו, אשר עושים את מלאכתם באמונה ובמסירות אין קץ. העשייה החברתית, לצד העשייה הביטחונית, חשובה גם היא לחוסן הלאומי שלנו. היום לוחמינו עשו עצירה לרגע מהפעילות המבצעית בכלל רחבי המדינה, ותרמו מעצמם במגוון פעילויות למען הקהילה", מסכם ניצב אמיר כהן.