קבוצת קסטרו סיימה את הרבעון השני בירידה של 38% ברווח הנקי שהסתכם ב-30 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מהדוחות שפורסמו היום (ד') עולה כי ברבעון השני, במהלכו ישראלים רבים טסו לחו"ל, קסטרו נאלצה להתאמץ יותר כדי להגדיל מכירות ולספק הנחות לצרכן על חשבון הרווחיות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לצד זאת, עליית שער הדולר ייקרה את עלויות הקבוצה שמייצרת את רוב מוצריה בחו"ל ובנוסף, קסטרו נאלצה לשלם מס חברות בסך של כ-8.5 מיליון שקל ביוני 2022, במסגרת הסכם שומה חלקית עם רשויות המס בגין דיבידנד שחילקה החברה לבעלי מניותיה בסך של כ-84 מיליון שקל. לכך נוספו גם מענקים ששילמה לעובדים ברבעון הנוכחי, אשר גם הם פגעו בתוצאות הסופיות של הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
חנות קסטרו הסגורה בקניון הראל
חנות קסטרו הסגורה בקניון הראל
חנות של קסטרו
(צילום: שלו שלום)
כמו כן, לאור הירידות בבורסה במהלך הרבעון האחרון, החברה נאלצה לגנוז את תוכניתה להנפיק את חברת אורבניקה בשווי של 750 מיליון עד מיליארד שקל.
לצד העלייה במכירות, רשמה קסטרו ירידה בכל שאר הפרמטרים ושיעור הרווח התפעולי של החברה ממחזור המכירות נחתך בחצי והסתכם ב-7.9% לעומת 17.9% ברבעון המקביל אשתקד. קסטרו מסבירה את הירידה בהוצאות התפעוליות בכך שאלו נחסכו ממנה ברבעון המקביל אשתקד, כאשר חנויות הרשת היו סגורות במשך 51 יום מפאת סגרי הקורונה, בשל מענקים שניתנו ברבעון הנוכחי לעובדים ובגין הכנסה חד פעמית בגין ביטול ירידת ערך המותג שנרשמה ברבעון המקביל.
גם שיעור הרווח הגולמי ממחזור המכירות ירד ברבעון שני ל-57.8% לעומת 63% ברבעון המקביל. קסטרו מסבירה כי הקיטון נובע מעליית שער הדולר, מהנחות מעמיקות לצרכן ומגידול בדמי הובלה.
הכנסות הקבוצה שמפעילה 362 חנויות סגרה (במהלך הרבעון השני נסגרו תשע חנויות ונפתחו 11 חנויות חדשות) ברבעון השני גדלו בכ-7% לכ-470 מיליון שקל. הגידול נובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות בשלושת תחומי הפעילות של החברה: אופנה והלבשה, אביזרי אופנה בארץ ותחום פעילות הטיפוח והקוסמטיקה.
בחלוקה למגזרים, ההכנסות מתחום האופנה והלבשה ברבעון השני לשנת 2022 רשמו גידול של כ-7%, מכירות תחום האביזרים צמחו בכ-9% ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמחו בכ-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בנוסף, הודיעה הקבוצה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם פליי קארד, כרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל על המונה יותר מ-2.5 מיליון חברים בישראל ובעולם, בתקווה כי שיתוף הפעולה יביא לגידול בלקוחותיה. במסגרת ההסכם, חברי הנוסע המתמיד ומחזיקי כרטיס האשראי יזכו לצבירת פי 5 נקודות טיסה על כל רכישה בכל אחד ממותגי הקבוצה.
רון רוטר, מנכ"ל קסטרו, אמר כי "תוצאות הדוח מעידות על המשך המגמה החיובית של הקבוצה. אנו ממשיכים בפיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים עם המשך פריסת חנויות אורבניקה וחנויות אורבניקה סטיישן. רשת קרולינה למקה ברלין ממשיכה בפריסת חנויות עם חדרי בדיקה אופטית והגדלת נתח השוק בקטגוריית האופטיקה. במותג הקוסמטיקה האיטלקי KIKO MILANO אנו ממשיכים בפריסת חנויות, וכן ממשיכים בפריסת חנויות קונספט חדשות לרשתות המותגים הודיס, טופ טן, קסטרו וקסטרו הום".