אחרי האסון הכבד שפקד את תושבי יישובי עוטף עזה, הממשלה מגבשת תוכנית לאכלוס זמני למשך חודשים עבור יישובים המפונים מהעוטף. לפי התוכנית, התושבים יתגוררו בבתי קבע בפנימיות, אכסניות או כפרי נוער, כאשר המטרה לאפשר להם לקיים חיי משפחה וקהילה. במסגרת זו צפויים להתקיים גם מסגרות לימודיות וגני ילדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
כפר עזה
כפר עזה
כפר עזה
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
בשלב זה בממשלה מנסים לאתר מקומות מתאימים, וכל זאת עד שהתושבים יוכלו לחזור לשקם את ביתם ואת יישובם. מדובר בעיקר במענה לקיבוצים כמו כפר עזה, נחל עוז, בארי וניר עוז. אלו היישובים שניזוקו משמעותית, הן הבתים הפרטיים והן התשתיות. ההערכה היא שהשיקום של בתי התושבים יימשך לפחות שנה.
"המטרה היא שהם יגורו בבתים, כתא משפחתי אחד,  עם כל הדרוש להם, ולא במלונות", אמר גורם המעורה בתוכנית.
אלפי מפונים מעוטף עזה התפזרו בימים האחרונים במלונות ברחבי הארץ ובמקומות אחרים, לאחר שביום שבת האחרון חרב עליהם עולמם. במשך שעות ארוכות חלקם התחבאו בממ"ד בזמן שהם שומעים את חבריהם לקהילה נחטפים ונטבחים באכזריות, בלי לדעת אם יצליחו לצאת מזה בחיים. רבים מהם ברחו במהירות והגיעו רק עם הבגדים שעל גופם, משאירים את רכושם מאחור, בעוד שיישובים שלמים נהרסו כליל.