משלוחים ממסעדות גם לתושבי העוטף: אפליקציית המשלוחים וולט (Wolt) מגיעה לעוטף עזה. החברה מתכוונת להשיק עד סוף הקיץ פעילות בשדרות, נתיבות ועוד כ-30 יישובים וקיבוצים בצפון הנגב והנגב המערבי.
מספר היישובים בהם תפעל וולט תלוי במידה בה יחזרו התושבים לעוטף. חלק מהיישובים הרי נדרשים לשיקום אינטנסיבי – פיזי ונפשי.
1 צפייה בגלריה
שליחי וולט
שליחי וולט
שליחי וולט
(צילום: אוראל כהן)
גורמים בחברה נפגשו בימים האחרונים עם ראשי רשויות באזור כדי להתניע את המהלך שעשוי לסייע לעסקים באזור שבימים אלה משתקמים ומחדשים את פעילותם. בפברואר האחרון השיקה את השירות באילת עם כמאה מסעדות וחנויות.
בוולט מתכוונים לכלול בשירות עשרות מסעדות וחנויות ומבטיחים הטבות לצרכנים ושיתוף פעולה הדוק עם העסקים המקומיים.
האפליקציה שהחלה לפעול בארץ בסוף 2018, מציעה משלוחים בין היתר בערי גוש דן והשרון, ירושלים וחיפה והקריות - סך הכל כ-300 יישובים. וולט פעלה לאורך כל תקופת המלחמה והיא מאפשרת משלוחי מזון, מוצרי סופרמרקט, תרופות, צעצועים ופריטי אופנה - למי שלא רוצה או לא יכול לצאת מהבית. מצד אחד וולט אפשרה המשך פעילות לבתי העסק בעת מלחמה, מצד שני בתי העסק מתלוננים שהיא גובה מהן אחוז גבוה מדי עבור משלוח. מהצרכנים היא גובה 18-10 שקלים דמי משלוח, תלוי בקרבה לבית העסק ו-2 שקלים דמי תפעול. כל זה לא כולל טיפ אופציונלי לשליח.
מהחברה נמסר כי: "ב-Wolt בחרו להשיק את השירות בעוטף דווקא עכשיו, מתוך כוונה להביא בשורה כלכלית וצרכנית לתושבים, לעסקים ולשליחים שנמצאים באזור. המטרה היא להגיע גם למושבים והקיבוצים, ובחברה בודקים כרגע את מפת היישובים ובוחנים אפשרות להגיע גם לכפר עזה ולבארי.
"כמו בכל האזורים בהם פועלת אפליקציית המשלוחים, היא מתכוונת להביא גם לעוטף את בשורת המשלוחים המיידיים ממסעדות, סופרים וחנויות, במשלוח של כחצי שעה. ההשקה תלווה בהטבות ייחודיות רבות לצרכנים ולעסקים המקומיים".
תושבי עוטף עזה פונו מהיישובים ב-7 באוקטובר וכאמור עוברים הליך ריפוי ושיקום מהאסון שאירע באזור. התושבים פונו למגורים זמניים במתקני קליטה שונים, בין היתר: מלונות ודירות. לפי מנהלת תקומה, כ-70% מכלל תושבי העוטף שבו לבתיהם במרוצת החודשים האחרונים.
בין יישובי העוטף שקיבלו אישור לחזרת תושבים: שדרות, יד מרדכי, זיקים, כרמיה, ארז, אור הנר, איבים, ניר עם, גבים, מפלסים, סעד, עלומים, רעים, מגן, ניר יצחק, שלומית, נווה ובני נצרים. המפונים יוכלו לשהות במגורים הזמניים עד 15 באוגוסט. לפי מתווה עידוד החזרה של התושבים ליישובי העוטף, הם אף יקבלו מענקי הסתגלות כשיחזרו.
במקביל, המגזר העסקי והחקלאי בנגב המערבי מתאושש לאיטו. החקלאות באזור חזרה לפעילות בסמוך ל-7 באוקטובר ובפרט פעילות הרפתות. גם המפעלים בשדרות כמו אסם ותפוצ'יפס חזרו לפעילות כמו גם יד מרדכי ודפוס בארי וכך גם מפעל נירלט של קיבוץ ניר עוז, שפועל כעת מב"ש. קרפור וקפה גרג פתחו סניפים בשדרות וגם הקמפוס של אמדוקס נפתח בעיר מחדש והחממה הטכנולוגית SouthUp, הפועלת בשער הנגב, צירפה ארבע חברות סטארט-אפ חדשות. באופקים ובנתיבות יוקמו 50 אלף יחידות דיור והשבוע הונחה אבן פינה לשכונה חדשה - בקיבוץ בארי. עם זאת, חלק מתושבי הקיבוצים שנפגעו עדיין לא חזרו, והם מתגוררים בפתרונות זמניים.