מפעל רשף טכנולוגיות משדרות יספק לצה"ל מרעומים לפגזים, שהם למעשה מנגנוני ההפעלה של הנשק, בשווי 210 מיליון שקל. כך הודיע מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, שהוציא הזמנת רכש חדשה למפעל "רשף טכנולוגיה" מקבוצת "ארית", עליה חתם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר.
ההזמנה החדשה מצטרפת להזמנות קודמות שהועברו לחברה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" בשווי של כ-140 מיליון שקל, אז הזמין המשרד מרעומים חדשים ומתקדמים לכוחות היבשה בצה"ל. זאת, כזכור, לאחר שעם פרוץ המלחמה ובצל המחסור בחימוש, קיבל משרד הביטחון החלטה אסטרטגית בדבר הגברת עצמאות החימוש של ישראל על ידי הגדלת היקף ייצור החימושים בישראל.
1 צפייה בגלריה
ירי תותחים מגבול הרצועה
ירי תותחים מגבול הרצועה
פגזים של צה"ל
(צילום: Christopher Furlong / Getty Images)
ממשרד הביטחון נמסר כי המשרד רואה חשיבות עליונה בהגדלת רכש "כחול לבן", בדגש על מפעלים בפריפריה ובאזורי עדיפות לאומית. היקף הרכש המקומי שביצע מנהל הרכש הביטחוני מתחילת המלחמה נאמד בעשרות מילוני שקלים.
חברת "רשף טכנולוגיה" מפתחת ומייצרת מרעומים ומעסיקה כ-80 עובדים, אשר מרביתם מתגוררים בעיר שדרות. החברה הרוויחה בשנה האחרונה ממירוץ החימוש העולמי, שהחל עוד לפני פרוץ המלחמה בישראל.
בחודש מרץ השנה הודיעה החברה על זכייה במכרז של מדינה מדרום מזרח-אסיה, ככל הנראה הודו, השווי של 190 מיליון דולר לאספקת חמישה מיליון מרעומי פגזים למשל 10 שנים, בקצב של 500 אלף מרעומי בשנה. בעקבות הזכייה במכרז הענק זינקה המניה של חברת האם ב-39% בתוך יום.
בשנת 2023, בזכות הזמנה קודמת של משרד הביטחון בסך 120 מיליון שקל ובזכות הכפלת צבר סך ההזמנות של החברה ל-270 מיליון שקל, המניה זינקה ב-200% בשנה. מאז תחילת 2024 טיפסה במניה בעוד 41%, כאשר היום היא עולה בינתיים בכ-3% אחרי הדיווח על העסקה החדשה.