חמש שנים לאחר שהחלה את פעילותה, חברת פסטיבלי המוזיקה "פיוצ'ר ממורי" הגישה בקשה לצו פתיחת הליכים לצורך פירוקה, בעקבות חובות שצברה.
החברה מציינת במסגרת הבקשה שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד משה תורג'מן ממשרד בר-יוסף, נאוי, תורג'מן ושות' כי פעילות החברה חולשת על מגוון רחב של אירועים, לרבות הפקת פסטיבלי מוזיקה תוך שילוב ערכים סביבתיים וחברתיים. בין היתר החברה קיימה בישראל את פסטיבל המוזיקה DGTL.
1 צפייה בגלריה
די ג'יי
די ג'יי
פסטיבל, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"במרוצת שנות פעילותה נהנתה החברה ממוניטין חיובי במיוחד ויצרה קשרים עסקיים איתנים עם ספקים וחברות בינלאומיות בתחום הפקות האירועים", נטען. "מחזוריה של החברה טרם פרוץ משבר הקורונה היו במגמת צמיחה מתמדת. אלא, שעם פרוץ משבר הקורונה, החלו מחזוריה של החברה לקטון בצורה משמעותית. לאחר משבר הקורונה, הצליחה החברה להתאושש".
החברה טוענת כי בשנת 2022 חוותה התייקרות מחירים מצד ספקיה השונים בשיעורים הנעים בין 50% ל-100%, באופן כזה שהאירועים הפכו להפסדיים. "עלייה זו נבעה עקב הסקת מסקנות של 'אסון מירון' ודרישות המשטרה לנהלי בטיחות מחמירים, הגדלת השיטור והאבטחה באירועים השונים. בנוסף, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל (כמו גם המצב הביטחוני והחברתי ששרר במדינה טרום המלחמה), חלה הרעה נוספת ומשמעותית במצבה הכלכלי של החברה. השלכות המלחמה באו לידי ביטוי על ידי הפחתה בביקושים להפקות אירועים במדינה והיעדר יכולת לקיים אירועים המוניים ופסטיבלים. נציגי החברה הפעילו חמ"ל תרומות וסייעו בחזיתות השונות".
החברה מוסיפה וטוענת כי לאור כך, נקלעה למצוקה תזרימית ונצברו לחובותיה חובות רבים. הוצאות החברה עלו על הכנסותיה, כך שמבחינת כדאיות כלכלית לא היה מקום להמשיך את פעילותה.
עוד נטען כי על פי בחינה שנערכה על ידי החברה, עולה, כי לחברה חובות והתחייבויות בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל בעיקר לרשות המיסים, לעובדים ולספקים. לעומת זאת, החברה נטולה נכסים משמעותיים שמהם עשויים נושיה להיפרע.
מהבקשה עולה כי לחברה שלושה דירקטורים: ראובן גי דרייפוס, שלמה זריהן ועמר כהן.