אחרי שאתמול (שני) שערו היציג של הדולר עמד על 3.75 שקלים, החל מהבוקר הוא מתחזק סביב 0.5% על חשבון השקל, ונסחר סביב 3.77 שקלים. האירו עולה מעט ונסחר סביב 4.04 שקל. שער הדולר היציג נקבע בצהריים על 3.76 שקלים ושער האירו על 4.03.
אחרי שבבוקר הבורסה בתל אביב נפתחה במגמה מעורבת, המדדים המובילים עולים מעט. מדד ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 עולים בכ-0.1%. ת"א פיננסים שירד בתחילת המסחר בכחצי אחוז, התאזן, ות"א קלינטק יורד ב-0.7%. המניות הבולטות היום הן אלה של אאורה, שעולה ב-3.9%, וטבע ב-3%. מניית אורמת טכנו יורדת ב-3.4% ונייס ב-2.2%.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
מט"ח
(צילום: shutterstock)
בנק ישראל יפרסם ביום שני הבא את החלטת הריבית של הוועדה המוניטארית, והצפי הוא שישאיר אותה על 4.5%, למרות הירידה באינפלציה. "מאז ההחלטה הקודמת אי-הוודאות הגיאופוליטית נותרה גבוהה דבר הבא לידיי ביטוי גם ברמה הגבוהה של פרמיית הסיכון הנמדדת בפערי תשואות אג"ח הממשלתיות של ישראל. דבר התומך בהשארת הריבית ללא שינוי", מסר עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים.
קליין הוסיף כי "להערכתנו, תשומת הלב של המשקיעים תהיה לנאום הנגיד ולתחזיות המעודכנות של הבנק לצמיחה, לאינפלציה ולריבית. אנו סבורים שבתחזיות המעודכנות הבנק ימשיך לאותת על כך שכוונתו כן להפחית את הריבית ב-12 החודשים הבאים אבל גם ידגיש את נושא החשש מפרמיית הסיכון".
פורסם לראשונה: 11:05, 02.07.24