תאגיד שיווק מוצרי המזון והשתייה הבינלאומי פפסיקו רוכש את פופי, מותג סודה פרוביוטית שנחשב לפופולרי באירופה ובארה"ב, בתמורה ל-1.65 מיליארד דולר. רכישת פופי היא חלק ממהלך רחב של פפסיקו לעבור לשווק מוצרים בריאים יותר. זאת אל מול הנטייה של רבים מציבור הצרכנים להימנע ממשקאות עתירי סוכר וממזון לא בריא.
פפסיקו רכשה בינואר ב-1.2 מיליארד דולר את Siete Foods, שמייצרת צ'יפס ללא גלוטן, ובסוף 2024 רכשה משטראוס את מותג החומוס סברה. "אנחנו מפתחים את היצע מוצרי המזון והמשקאות שלנו זה שנים רבות, בין היתר באמצעות רכישות אסטרטגיות. זה מאפשר לנו להציע יותר אפשרויות חיוביות לצרכנים שלנו", אמר אתמול (שלישי) מנכ"ל פפסיקו, רמון לגוארטה, בשיחה עם CNN.
1 צפייה בגלריה
פופי
פופי
פופי
(צילום: AP Photo/John Minchillo, file)
לדברי לגוארטה, "הצרכנים מחפשים אפשרויות נוחות וטעימות, שמתאימות לסגנון החיים שלהם ומתכתבות עם העניין הגובר שלהם בבריאות וברווחה. פופי היא תוספת מצוינת להיצע שלנו בדרך לספק את הצרכים האלה עבור הצרכנים".
לפופי יש מתחרה עיקרי אחד, אוליפופ, ומדובר בנתח שוק שעדיין לא מנוצל. הרכישה על ידי תאגיד ענק כמו פפסיקו תעניק לפופי יתרון משמעותי על פני המותג המתחרה, כמו למשל תקציבי שיווק והסכמי הפצה.
"האתגר במותגים כמו פופי הוא שעל אף שרוב הצרכנים שמעו על סודה פרוביוטית, ושיש לה יתרונות בריאותיים, רק כשליש מבינים איך זה באמת תורם לבריאות", אמרה נטלי קלי, מנהלת השיווק של Zappi.

שוק בצמיחה

פופי החלה לצבור פופולריות אחרי שמייסדיה השתתפו בגרסה האמריקנית של תוכנית "הכרישים" ב-2018, ומאז צברה קהל מעריצים נאמן. לטענת פופי, המשקאות שלה עמוסים בפרוביוטיקה ומכילים חומץ תפוחים, שיכולים לסייע בבריאות המעיים. יש לציין כי חלק מהיתרונות הבריאותיים שפופי טוענת שיש לחומץ תפוחים מוטלים בספק.
המתחרה של פפסיקו, קוקה קולה, השיקה סדרת משקאות סודה פרוביוטיות משלה, Simply Pop, כבר בחודש שעבר. בנוסף, מותגים של משקאות סודה אחרים נכנסו לשוק בשבועות האחרונים.
שוק המשקאות הפונקציונליים, המונח התעשייתי למשקאות לא אלכוהוליים בעלי יתרונות בריאותיים, צומח בקצב מהיר יותר מזה של משקאות מתוקים רגילים. לפי מחקר של קוקה קולה, הקטגוריה תייצר מכירות של 2 מיליארד דולר עד 2029.
בחודש שעבר, המתחרה אוליפופ קיבלה הערכת שווי של 1.85 מיליארד דולר, לאחר סבב גיוס של 50 מיליון דולר, והיא הפכה לרווחית בפעם הראשונה מאז השקתה ב-2018, כאשר הכפילה את המכירות משנה קודמת ל-400 מיליון דולר. פופי לא חשפה את הערכת השווי שלה באופן פומבי.
"נראה איזו אסטרטגיה תצליח יותר - לרכוש כמו פפסיקו, או לבנות עם מותג קיים, כמו קוקה קולה", תוהה דואן סטנפורד, עורך ומו"ל של המגזין Beverage Digest. "הרבה מזה תלוי בשאלה האם לקטגוריה הזו יש עתיד בטווח הארוך או שזה טרנד חולף".