חברת המלונאות הסינגפורית קולקטיב נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת החברות הבנות המחזיקות באתרי האירוח של רשת סלינה ברחבי העולם. מדובר ב-100 אתרים הפרוסים ב-22 מדינות, כולל סלינה ישראל.
קולקטיב, המפעילה אתרי אירוח באסיה עם דגש על טבע ופעילויות לקהל צעיר, בדומה לסלינה, מתעניינת בעיקר בנכסי סלינה באסיה ובדרום אמריקה, ולא מן הנמנע שתסגור פעילויות במדינות שאין לה בהן עניין.
בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל 6 האתרים בישראל, המשועבדים לחברת חג'ג', שהיא בעלת זכות ראשונים להחזרת הנכסים בהם השקיעה או רכשה עבור סלינה. זאת בנוסף לכך שהפעילות בישראל הפכה להפסדית מאז המלחמה. גם לגבי שאר הנכסים, קולקטיב תצטרך לנהל משא ומתן עם בעלי הנכסים, שהם גם בעלי חוב, כדי לבדוק האם ירצו לפעול תחת החברה החדשה.
עדיין לא ברור אם קולקטיב תרכוש גם את המותג סלינה, משום שהמותג משמש כבטוחה כנגד הלוואה שלקחה החברה, ועד שלא תוחזר כנראה שלא ניתן למוכרו - או שהבנק הלווה ימכור אותו למרבה במחיר.
השלמת העסקה תסמן את סוף החלום הישראלי של מייסדי סלינה, רפי מוסרי ודניאל רודבסקי, שנותרו כיום עם אחוזים בודדים בחברה. חלומם להקים אימפריית מלונות בסגנון חדשני לצעירים ונוודים דיגיטליים הוביל לצמיחה מואצת, כאשר ההתרחבות למרכזי ערים גרמה לאיבוד היתרון היחסי של החברה, שהחלה את דרכה עם הוסטלים על שפת הים או בלב הטבע.
בשיא החלום, לפני שנה וחצי, הונפקה החברה בנאסד"ק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. מאז צנח שווי המניה ב-99%. סלינה סיימה את 2023 עם הפסד של 200 מיליון דולר וגירעון של 735 מיליון דולר. משקיעים בולטים כמו אדם ניומן, לן בלווטניק וגיגי לוי איבדו את השקעתם.
לפני כחודש הגישה סלינה בקשה לחדלות פירעון עקב ההפסדים וקשיי הנזילות. מונה לה נאמן שהעמיד למכירה את חברות הבנות. מקורבים לסלינה מסרו כי הם ממתינים להודעה הרשמית על המכירה.