אלביט מציגה דוחות שיא לרבעון הראשון של 2024 בעקבות מלחמת חרבות ברזל, שהביאה לגידול של 200 מיליון דולר במכירות לצה"ל, בעיקר חימוש, לצד ירידה קלה במכירות לחו"ל. החברה רשמה עלייה כוללת של 11% במכירות, שהסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון עמד על 80.7 מיליון דולר לעומת 79 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023.
צבר ההזמנות (הזמנות לכמה שנים קדימה) של החברה ברבעון ראשון חצה לראשונה את רף 20 מיליארד הדולרים, מתוכן התקבלו ברבעון הראשון 4.2 מיליארד דולר הזמנות, רובן הגדול לחו"ל. רק בשבוע שעבר (שנחשב כבר לרבעון השני), קיבלה אלביט הזמנות נוספות בסך מיליארד דולר. סה"כ נרשם גידול של 29% בצבר ההזמנות ברבעון הראשון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הזינוק הגדול ביותר נרשם במכירות חטיבת היבשה של החברה, תע"ש לשעבר, שעלו ב-26% בזכות מכירת תחמושת וחימושים לצה"ל. מלחמת חרבות ברזל תפסה את הצבא בחוסר מלאי תחמושת מסוגים שונים שהצריכו רכבות אוויריות של חימוש שנשלחו מארה"ב והגברת ייצור התחמושת והוספת קווים במפעלי תע"ש לשעבר. יש לציין כי בכוונת מערכת הבטחון להגדיל בשיעור ניכר את ייצור התחמושת בצה"ל במסגרת מדיניות עצמאות חימוש שגיבש משרד הבטחון מאז ה-7 באוקטובר.
מכירות חטיבת כלי הטייס, הכוללת גם את הכטב"מים של החברה (זיק והרמס 450), היו דומות למכירות ב-2023. מכירות התקשוב והסייבר עלו ב-12% בעיקר בשל המכירות לצה"ל. מכירות המודיעין והלוחמה האלקטרונית גדלו ב-17%.
כאמור, המכירות של אלביט למשרד הביטחון גדלו ב-200 מיליון דולר יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד, והיוו 29.3% מסך המכירות, לעומת 18% ברבעון המקביל אשתקד, זאת עוד לפני יישום ההסכם לרכישת חימושים בסך 760 מיליון דולר בשנתיים הקרובות ע"י משרד הביטחון עליו הודיע אלביט לאחרונה.
בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט: "אנחנו בשיא יעד המכירות של החברה - 7 מיליארד דולר עד 2026 - ולהערכתנו אנחנו נקדים את היעד. אנחנו ממשיכים לעבוד על הרווחיות, היעדים שלנו הוא להגיע ל-10% שיעור רווח תפעולי לעומת 7.8% כעת. השוק שלנו בגידול בעולם ואנחנו ממוצבים מצוין עם 30 חברות בנות".