חברת הנדל"ן שהחלה את דרכה בשימור מבנים בתל אביב מגיעה לאירופה: בנייני העיר הלבנה (White City Group) נכנסת לפעילות בתחום המלונאות באיטליה, בהיקף של למעלה מ-1.7 מיליארד שקל, ובמסגרת זאת תרכוש ותשפץ שישה בתי מלון ברומא, שיופעלו על ידי ישרוטל, פתאל וחברות ניהול בינלאומיות נוספות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשבועות האחרונים נחתמו שני הסכמים לרכישה ושיפוץ של בניינים למלונות במרכז רומא, במסגרתם ייחתמו הסכמי ניהול עם החברות ישרוטל ופתאל, שיהיו שותפות גם בבעלות על הנכסים. במקביל, מצויה החברה בטיוטות חוזים לרכישת ארבעה מלונות נוספים, בהם בניין בשטח בנוי של כ-24 אלף מ"ר בסמוך למדרגות הספרדיות ולפונטנה די טרוי, אשר עתיד להירכש בעלות של כ-160 מיליון אירו. לפי הודעת החברה, היקף העסקאות הכולל עומד על כחצי מיליארד אירו.
1 צפייה בגלריה
מלון סבוי איטליה
מלון סבוי איטליה
מלון סאבוי איטליה
(צילום: גוליו טיסני)
החברה חתמה במהלך חג הסוכות על עסקה משותפת עם ישרוטל והפניקס לרכישת מלון סאבוי (Savoy Rome), שממוקם בוויה ונטו (Via Veneto), מול השגרירות האמריקנית. המלון בנוי על שטח כולל של כ-7,600 מ"ר, וכולל 122 חדרים. הוא נרכש ממספר יורשים במחיר של כ-62 מיליון אירו. מדובר בבניין היסטורי בן שבע קומות, אשר שימש כבית פרטי והוסב בשנת 1920 למלון ששמר על סגנונו. הבניין ממקום בשדרת מלונות יוקרה בעיר. בכוונת החברות להשקיע בשיפוץ סכום נוסף של כ-15 מיליון אירו ולהפוך אותו למלון יוקרה, והוא צפוי להיפתח בעוד כ-18 חודשים.
בנוסף, החברה רכשה את בניין המשרדים VIA IN ARCIONE, בשותפות עם חברת לאונרדו מרשת פתאל, בעסקה בשווי כ-13 מיליון אירו. הבניין, אשר בנוי סביב חצר פנימית, נמצא במיקום מרכזי בצמוד למזרקת טרווי (Fontana di Trevi) המפורסמת, וצפוי לעבור שיפוץ יסודי. הוא יוסב למלון דירות בהשקעה נוספת של כשבעה מיליון אירו. על תכנון ועיצוב המלונות הופקדו משרד בר אוריין אדריכלים הישראלי, שמתמחה בתכנון מבנים מורכבים לשימור, ומשרד אדריכלות ועיצוב פנים מוביל ממילאנו.

יוצאים מחוץ לגבולות ישראל

איציק בן שוהם, יו"ר ובעלי החברה, מסר: "יש מורכבות רבה במימוש עסקאות נדל"ן ברומא, שכן מדובר בבניינים לשימור מחמיר בני 400-200 שנה. הרכישות לא היו פשוטות וסגירתן חייבה תכנון, הבנת השוק והפוטנציאל שבו, גיוס צוות מקומי וכן שימוש ביועצים בתחום המשפטי, השימור והמלונאי והבנת המורכבויות השונות מול הרשויות".
לדבריו, "ברומא קיים מחסור מהותי במלונות חדשים, ובעיקר במלונות יוקרה, זאת ביחס לערי בירה אחרות. משבר התיירות בתקופת הקורונה הציף את השוק בהזדמנויות לרכישת מלונות במחירים אטרקטיביים, ושוק הנדל"ן למלונאות באיטליה, אשר סבל מאז משבר החובות באירופה לפני כעשור, מתחיל כעת להתאושש עם כניסתן של רשתות בינלאומיות מובילות. אנו נמצאים במו"מ לביצוע רכישות נוספות ותרים אחר הזדמנויות לפרויקטים מלונאים בערים מרכזיות ברחבי איטליה".
עבור ישרוטל מדובר גם כן ברכישה ראשונה של מלון בחו"ל, אחרי 42 שנים של פעילות בישראל. מהחברה נמסר כי בכוונתה לפתח רשת מלונות בחו"ל ולצורך כך הקימה חברת בת. לדברי ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, "רכישת המלון ברומא מהווה צעד משמעותי ליישום התוכנית האסטרטגית של החברה לקדם פיתוח מלונאי מחוץ לגבולות ישראל".
פתאל, שכבר מפעילה 180 מלונות בארופה ובים התיכון, הודיעה כי במקביל לרכישת המלון באיטליה, קנתה בשותפות עם גופים מוסדיים ישראלים את מלון הפאר האייקוני דילי בכיכר פיקדילי בלונדון תמורת 90 מיליון פאונד. המלון, שכולל 283 חדרים ופועל מאז 1909, ישופץ בעלות נוספת של 85 מיליון אירו. בכך עולה מספר המלונות שמפעילה פתאל בבריטניה ואירלנד ל-54. בשבוע שעבר רכשה פתאל מלון 3 כוכבים בבירת אוסטריה, וינה, תמורת 32 מיליון אירו וחתמה על הסכם לניהול 8 בתי מלון במרכזי ערים באוסטריה, בהן גם זלצבורג ולינץ.