אם הצרכנים לא קונים - החברות מורידות מחירים: אסם נסטלה עדכנה היום (חמישי) את הקמעונאים כי היא מורידה את מחיר המחירון במספר מוצרים בדגני הבוקר, "על מנת להנגיש אותם לצרכנים לאורך כל ימות השנה ולא רק בתקופת מבצעים", כך נמסר.
לפי קמעונאים, החברה תוזיל החל מאוגוסט את המותגים: קראנץ', נסקוויק, ליון, טריקס וסיני מיניס ב-15%-8%.
1 צפייה בגלריה
קראנץ' וליון
קראנץ' וליון
קראנץ' וליון
(צילום מסך מתוך אתר אסם)
בעוד דגני הבוקר האלה עלו בשנים האחרונות, וכך גם המחיר האפקטיבי שלהם (מבצע + מחיר רגיל). המותגים האלה היו בעבר במבצעי 2 ב-32-30 שקל, ועם השנים עלו ל-2 ב-36-34 שקל.
בעוד מותגי דגני בוקר לילדים נמכרים סביב 15 שקל, קראנץ' וסיני מיניס נמכרים ב-30-20 שקל. המותג ליון, שנחשב מוכר מאוד בחו"ל בזכות חטיף השוקולד על שמו הוא נקרא, פחות תפס בארץ. תדמיתו של טריקס נמצאת בירידה בקרב הורים בשל צבעיו העזים.
ככל הנראה, מדובר במהלך של נסטלה העולמית שנתח השוק שלה בדגני בוקר בעולם גדול לעומת ישראל, בה הקטגוריה נשלטת על ידי יוניליוור עם המותג תלמה. לפי נתוני סטורנקסט, נסטלה איבדה 17% נתח שוק בקטגוריה. גם אחרי הורדת המחיר היא נחשבת יקרה מהמתחרים. לעומת זאת, קורנפלקס של אלופים לסוגיו, כריות, ברנפלקס, שוגי, עוגי וקוקו, בין היתר, מחזיקים נתח שוק של יותר מ-50%.
במקביל, מותגים פרטיים ומותגים זולים נוספים נוגסים גם הם בנתח השוק של נסטלה, שלא מוזילה כעת את צ'יריוס המצליח יותר, ואת סדרת פיטנס שמיועדת לצרכנים בוגרים.