החל מה-28 לספטמבר הפסיקה שופרסל את הפעילות במוצ"ש ב-50 סניפים של רשת הדיסקאונט "שופרסל דיל" והרשת העירונית "שופרסל שלי", ובכך חסכה לפי הערכות כ-10 מיליון שקל מהוצאותיה. יחד עם זאת, עשרות סניפים של הרשת העירונית היקרה "שופרסל אקספרס" ימשיכו להיות פתוחים גם במוצ"ש. יש לציין כי חלק מסניפי האקספרס, שהם קטנים יחסית, מופעלים על ידי זכיינים, מה שחוסך לרשת את העלות השכר במוצ"ש לעובדים.
בשופרסל מסבירים את סגירת 50 הסניפים הנמצאים תחת ניהולם של האחים שלומי ויוסי אמיר, ברצון לחסוך ולהקל על העובדים: "בעבר, חלק מסניפי שופרסל דיל ושופרסל שלי נפתחו לאחר צאת השבת, לעיתים למשך שעה וחצי בלבד. משיקולים שונים, לרבות הקלה על עובדי סניפים אלה, הוחלט לעדכן את שעות הפתיחה".
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל דיל
(צילום: אביהו שפירא)
יצוין כי בהודעות על הפסקת פעילות הסניפים הרלבנטיים במוצ"ש שנתלו מחוץ לחנויות, לא ניתן ללקוחות כל הסבר על הצעד הפתאומי.
אחד המתחרים הגדולים של שופרסל, רמי לוי, שמפעיל 15 סניפים במוצ"ש מספר כי "הפעילות במוצ"ש איננה רווחית אבל גם לא הפסדית. זה לא השיקול העיקרי שעומד לנגד עיני אם לפתוח סניף. אנחנו לא מודדים רק את שורת הרווח. אנחנו משרתים את הלקוחות שלנו, ופותחים במקומות שצריך גם במוצאי שבת".
ברשת קרפור פתוחים בסך הכל תשעה סניפים במוצ"ש, ושני סניפים למגזר החרדי "שוק מהדרין", שבבעלות אלקטרה. ויקטורי פותחת עשרה סניפים, ואילו ביוחננוף ובאושר עד לא פותחים במוצ"ש.
הפעלת סופרמרקטים, במיוחד גדולים, במוצ"ש הינה מחווה שירותית ללקוחות שעשויה לעתים קרובות להיות הפסדית לבעלי הרשת. מספר הלקוחות נמוך יחסית לימות השבוע, להוציא בערבי חגים, כמו במוצ"ש הקרוב, מוצאי יום כיפור. שעות הפעילות קצרות יחסית, במיוחד בתקופת הקיץ ושכר העובדים גבוה בהשוואה לימות השבוע.