ג'ייפרוג (JFrog) רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי קוואק ב-230 מיליון דולר. קוואק (Qwak), שגייסה עד היום 27 מיליון דולר, אמורה להכניס את ג'ייפרוג לתחום ה-AI.
התוכנה של קוואק מאפשרת לחברות עם מדעני נתונים להפחית חלקים משמעותיים מעבודת התשתית הנדרשת סביב פיתוח מודלים של למידת מכונה ולהתרכז בליבת עבודתם. על אף שחברות רבות משקיעות משאבים נרחבים בהקמת צוותי דאטה, רבות מהן לא מצליחות לראות פירות מההשקעה הזו ולהשפיע על המוצר ועל ביצועי החברה. הפתרון של קוואק מנטרל למעשה את התלות של צוותי הדאטה סיינס וצוותי הפיתוח אלו באלו, ומספק מרחב עבודה מסודר ומתועד, שמאפשר להאיץ את התהליך ולנהל את המודלים ברגע שהם משתלבים בסביבת המוצר.
1 צפייה בגלריה
קוואק
קוואק
קוואק
(צילום: Stebeneva Maryana)
קוואק הוקמה ב-2021 על ידי אלון לב, יובל פרנבך, ליאור פנסו ורון רומנו, והיא מעסיקה 45 עובדים. החברה הגיעה למקום ה-23 בדירוג הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט 2024. החברה רשמה ב-2023 מכירות של מיליוני דולרים בודדים, ועל פי הערכה ב-2024 היא לפחות תכפיל את המכירות. המרוויחים הגדולים מהעסקה הם מייסדי החברה והקרנות אמיתי, בסמר, STAGEONE ו-Leaders Fund.
ג'ייפרוג, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר, מספקת פתרון אחסון מאובטח ומרכזי עבור כל חבילות התוכנה.
הפתרון של קוואק אמור להשתלב במערכות של ג'ייפרוג לניהול הפיתוח, בהמשך לשיתוף פעולה שכבר קיים היום בין החברות. הפתרון המאוחד יציע לראשונה בתעשייה פונקציונליות מתקדמת שתאפשר למפתחים וחוקרי נתונים (data scientists) ליהנות מפלטפורמה אחידה לניהול פיתוח אפליקציות מבוססות AI ואפליקציות אחרות, תוך שימוש באוטומציות ותהליכי פיתוח מודרניים של עולם ה-DevOps ושמירה על רמת אבטחה נאותה. הפלטפורמה גם מאפשרת לצוותי פיתוח להגיע בפשטות ובקלות משלב הפיתוח לשלב הרצת מודל AI בפרודקשן, ולהימנע מניהול מקביל של כלים הדורשים היום אינטגרציה ביניהם.
"ארגונים שלא ישכילו לשלב פיתוח יעיל ומאובטח באמצעות מכונות ומודלים בתחום הבינה המלאכותית ייעלמו מהעולם", אמר שלומי בן חיים, מייסד משותף ומנכ"ל ג'ייפרוג. "ג'ייפרוג מספקת פלטפורמה המאפשרת ללקוחותיה לחצות את המהפכה הדיגיטלית באמצעות פתרונות למפתחים או למכונות - שילוב מחויב המציאות בשנים הבאות. אנו נרגשים לשלב את הפתרון של Qwak כחלק מהפלטפורמה על מנת לאפשר ללקוחות חוויית פיתוח אחידה ואופטימלית בעולמות הבינה המלאכותית. הצוות של Qwak, כמו הצוות של JFrog, 'נולד' בישראל והתרחב לארה"ב תוך שימת דגש על חדשנות טכנולוגית ותרבות ארגונית מנצחת, מה שהופך את החיבור בינינו למרגש וטבעי".