הודעת הפרישה של הנשיא ביידן מהמרוץ לנשיאות תגיע היום לוול סטריט – ואף שמדובר בדרמה פוליטית גדולה מאד, ההשפעה שלה על השווקים מוטלת בספק.
"אני לא חושב שצפויה תגובה משמעותית של השוק, מכיוון שאנחנו נכנסים לתקופה של "נמתין ונראה". אמר אד מילס (Ed Mills), אנליסט פוליטי ב-Raymond James.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נואם על שביתת עובדי איגוד הרכב
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נואם על שביתת עובדי איגוד הרכב
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן
(EPA / CHRIS KLEPONIS / POOL)
בה בעת, אמר מילס, "אולי נראה בלימה במומנטום של 'מניות הסחר של טראמפ', עד שנדע יותר מה יקרה במפלגה הדמוקרטית". (הדברים מובאים באתר מרקטווטש)
לנוכח השבוע המטלטל למדי שעבר על השוק האמריקאי – של מימושים כבדים במניות הטכנולוגיה לטובת מניות הערך, עלייה של מדד הפחד VIX מ-12 ל-16 נק' וסיומת פרועה בשל קריסה במערכות המחשוב בעולם – ההודעה של הנשיא ודאי לא תתרום לרגיעה של המשקיעים.
"הפרישה של ביידן היא רמה חדשה לגמרי של אי וודאות פוליטית – והיא עשויה לגרום לתנודתיות חזקה בשוק", אמרה בעניין זה ג'ינה בולבין (Gina Bolvin), נשיאה ובעלים של חברת ההשקעות Bolvin Wealth Management Group (מרקטווטש).
בפתיחת שבוע המסחר היום נרשמות עליות מתונים בחוזים על המדדים בוול סטריט (של 0.4% בנאסד"ק ושל 0.1% בדאו ג'ונס), לצד תנועה קלה בדולר, לכיוון השלילי.
"מוקדם מדי ללמוד משהו מהתנועה היום בדולר, השורה התחתונה היא שצריך להמתין לסקרים שיתפרסמו בהמשך השבוע ולהשפעה שלהם על המט"ח", אמר ל-CNBC ג'וזף קפורסו (Joseph Capurso), אסטרטג ב-Commonwealth Bank of Australia.