יוניליוור ישראל הפסיקה יבוא מרוסיה, ונוצר מחסור בדאודורנט ספריי של המותגים דאב (Dove), אקס (AXE) ורקסונה (Rexona). ביוניליוור מתכוונים להעביר את הייצור למפעלים אחרים כך שהוא יתחדש לדבריהם תוך כחודשיים. מדובר ברוב מוצרי הספריי של המותגים, כשמוצרי הרול און והסטיק של החברה מיוצרים במפעל בחיפה ובמפעלים במדינות אחרות באירופה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
בין הדאודורנטים שבמחסור
בין הדאודורנטים שבמחסור
בין הדאודורנטים שבמחסור
(צילום: מירב קריסטל)
מדובר בכמה ממותגי הדאודורנט הפופולריים בישראל, אם כי רוב הישראלים מעדיפים סטיק ורול און גם במותגים אלה.
לפי גורמים ברשתות השיווק, החל להיווצר מחסור על המדפים, אך הוא לא ניכר כרגע כי שוריינו מלאים לרשתות הגדולות. ביוניליוור מתכוונים להעביר את הייצור לטורקיה. הייצור ברוסיה נעשה אצל יצרן בשם ארנסט בעיר נבינומיסק. בין היתר מייצרים שם את דאב נורישינג סיקרטס עם איור של קוקוס בחזית האריזה, דאב גו פרש עם איור מלפפון בחזית האריזה ודאב טלק סופט עם איור של בוקה ורוד בחזית האריזה.
3 צפייה בגלריה
מחסור בדאודורנט
מחסור בדאודורנט
מותגי דאב
(צילום: מירב קריסטל)
במותג רקסונה מדובר בין היתר בבמבוק פריז + אלוורה עם איור אלוורה בחזית האריזה, רקסונה וורקאאוט היי אימפקט עם עיטור כתום בחזית האריזה, רקסונה שאואר פרש עם איור של גלים בצבעי כחול ירוק בחזית האריזה ורקסונה גברים: V8, קובלט דריי, אקטיב דריי ואקסטרה קול.
באקס מדובר במוצרים: סווט פרוטקשן באריזה לבנה והדאודורנטים באריזות השחורות: נון סטופ פרש 48 שעות ורד וברגמונט, אפולו בריח מרווה וארז, טמפטיישן בריח שוקולד, בלאק בריח אגס וארז ובלאק נייט בריח מנטה וארז. הספריי מהווה כ-80% מהמכירות. בשאר המותגרים הוא לא המוצר הבולט מבחינת מכירות.
3 צפייה בגלריה
מחסור בדאודורנט
מחסור בדאודורנט
אקס ורקסונה
(צילום: מירב קריסטל)
לעומת זאת, רקסונה פרוט ספין ודייזי פאואר מיוצרים בבריטניה. דאב הכחול (אוריג'ינל) ודאב גו פרש עם איור פלח אפרסק מיוצרים באיטליה.
מיונליוור נמסר כי "במסגרת הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על רוסיה בשל המלחמה באוקראינה, עצרה יוניליוור העולמית את כל הייבוא של מוצריה מרוסיה. בשל כך נוצר מחסור זמני בחלק ממוצרי דאודורנט ספריי של אקס, רקסונה ודאב. יוניליוויר מייבאת מרוסיה גם את תה ליפטון, אבל לא צפוי מחסור במוצר.
"מרגע שהתקבלה ההחלטה פועלת יוניליוור ישראל לחידוש הייצור במקום אחר ואנו מעריכים כי האספקה הרגילה תתחדש באופן הדרגתי בתקופה הקרובה".
לא מדובר במוצר הצריכה היחיד שנוצר בו מחסור בשל המלחמה. בין היתר נרשם מחסור גם בשמני קנולה וחמניות, קמח, חרדל, ממתקים ואנרגיה.