1 צפייה בגלריה
מעשנים ומגדלים מריחואנה קנאביס בעסק בתוך בית פרטי ב נקון נאיוק שבמרכז תאילנד שבה הוכרז על לגליזציה חלקית של הצמח
מעשנים ומגדלים מריחואנה קנאביס בעסק בתוך בית פרטי ב נקון נאיוק שבמרכז תאילנד שבה הוכרז על לגליזציה חלקית של הצמח
אילוסטרציה
(צילום: EPA)
בית משפט השלום בקריית גת בחר לאחרונה לא לשלוח לכלא אדם שהורשע בהחזקת סמים לצריכה עצמית, אף שבמקרה דומה קודם הוטל עליו עונש מאסר על תנאי. השופטת טל לחיאני ציינה בגזר הדין את חלוף הזמן מביצוע העבירות והעובדה שהנאשם אב לשלושה ילדים.
לפי כתב האישום, בדצמבר 2016 נמצא ברכבו חשיש במשקל 0.7 גרם. לבקשת הנאשם צורף להליך תיק נוסף שבו הורשע בהחזקת קנביס בצנצנת בסלון בית, במשקל 13 גרם, לצריכה עצמית (עבירה שבוצעה ביולי 2018). במסגרת הסדר טיעון הודה הנאשם בעבירה.
המדינה טענה למתחם ענישה הנע בין כמה חודשי מאסר מותנה ועד לכמה חודשי מאסר בפועל אשר יכול וירוצו בעבודות שירות. היא ביקשה להפעיל מאסר מותנה שתלוי ועומד נגד הנאשם מאז אפריל 2018, ולהטלת קנס, פסילת רישיון בפועל ועל תנאי והתחייבות.
היא הפנתה לעברו הפלילי של הנאשם, ולעובדה כי ביצע את העבירה השנייה כשתלויים ועומדים כנגדו מאסר מותנה בן שלושה חודשים והתחייבות, וכן בהיעדר שיתוף פעולה שלו עם שירות המבחן ועם הממונה על עבודות השירות.
הסנגורית עתרה מנגד להטלת מאסר על תנאי תוך הארכת המאסר המותנה אשר תלוי ועומד כנגד הנאשם, וזאת על אף היעדר תסקיר אשר ממליץ כאמור. היא הדגישה את מצבו של הנאשם, בייחוד בשנה האחרונה, והיותו אב לשלושה ילדים, וכן ביקשה להתחשב בכמות הסמים וסוגם. עוד היא הפנתה לזמן הרב שחלף ממועד ביצוע העבירות וכי לעובדה שעד היום לא נפתחו נגד הנאשם תיקים חדשים.
השופטת טל לחיאני קבעה שמתחם העונש ההולם בגין כל אחת מעבירות החזקת הסמים לצריכה עצמית שביצע הנאשם נע בין מאסר מותנה ועד לכמה חודשי מאסר אשר יכול וירוצו בעבודות שירות. היא התחשבה בפגיעה של העונש בנאשם ומשפחתו וכתבה שאין ספק שהטלת מאסר בפועל תפגע בנאשם, בשילובו בתעסוקה ובקשר עם ילדיו.
בגזר הדין צוין שיש להתייחס לשינוי במדיניות המחוקק ובהתייחסותו לעבירות מסוג זה במישור המנהלי. עם זאת השופטת הזכירה כי המאסר המותנה שהוטל על הנאשם בהליך קודם לא הרתיע אותו לבצע עבירה דומה חודשים ספורים לאחר מכן. בשקלול הנתונים נקבע שיש להטיל על הנאשם עונש ברף הנמוך-בינוני של המתחם.
באשר להארכת המאסר המותנה כתבה השופטת כי לא יהיה צודק להפעילו. היא קבעה כי מדובר בעבירות שבוצעו לפני יותר מארבע שנים ועברו הפלילי אינו מכביד. היא חידשה את עונש המאסר על תנאי שהוטל על הנאשם בהליך הקודם, למשך שנתיים. בנוסף היא פסלה את רישיון הנהיגה שלו לשלושה חודשים לצד פסילה על תנאי. כמו כן הופעלה התחייבות על סך 2,000 שקל שעליה חתם הנאשם בהליך הקודם.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד פיני סויסה • ב"כ הנאשם: עו"ד שני פרג'ון • עו"ד סמי פ. פייסל עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין