תוצאות טובות לרשת קרפור של אלקטרה מוצרי צריכה: לצד ההפסדים הגדולים שהסבה סבן אילבן לקבוצה, מהדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2024 שפרסמה היום (ד') אלקטרה מוצרי צריכה עולה כי רשת קרפור (לשעבר יינות ביתן) מתאוששת. זאת, הודות לשיפוץ והסבת הסניפים לרשת הצרפתית ותוכנית ההתייעלות בהובלתו של המנכ"ל מיכאל לובושיץ, בנוסף לעובדה כי ישראלים רבים לא טסו לחו"ל בתקופה הזו, וכך יותר קונים נמצאו בארץ.
בעקבות התוצאות המשופרות של אלקטרה מוצרי צריכה, חברת האם של קרפור, המניה זינקה היום בכ-9%.
ברבעון הראשון טיפסו ההכנסות בכ-31% לכ-795.2 מיליון שקל, לעומת כ-608.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר גדלו בשיעור של כ-27%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות למ"ר הסתכמו ב-35 אלף שקל, גידול של 44% לעומת רבעון מקביל.
המכירות בסניפים שהוסבו לקרפור ופעלו באופן מלא ברבעון הראשון של 2024 זינקו בשיעור של כ-53.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA במגזר המזון טיפס לכ-61 מיליון שקל, לעומת כ-13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי במגזר המזון הצטמצם ל-259 אלף שקל לעומת הפסד של 42 מיליון שקל ברבעון מקביל.
בנטרול הפסדי סבן אילבן - הרווח של מגזר המזון עמד על 4.3 מיליון שקל.
החברה עדכנה כי היא ממשיכה בימים אלו בהסבת סניפים נוספים לקרפור. נכון למועד הדוח הוסבו 92 סניפים. עוד הוסיפה החברה כי היא פועלת להגדלת הרווחיות ולביצוע פעולות התייעלות בכלל התחומים.
בתוך כך, הכנסות הקבוצה כולה זינקו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד מ-1.469 מיליארד שקל ל-1.759 מיליארד שקל. הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ב-20% ל-516 מיליון שקל. הרווח התפעולי של עלה ל-65 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל, והרווח לבעלי המניות עמד על 18.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.5 מיליון שקל.