בשיתוף מכללות אורט

צפו בהצצה ל"יום ההנדסאי" במכללות אורט
(צילום: ירון שרון)

מלחמת "חרבות ברזל" המתמשכת מביאה איתה דרישה הולכת וגוברת בתעשיות הביטחוניות להנדסאים איכותיים ומיומנים. וכך, בצל המלחמה, החליטו השנה ברשת המכללות אורט לציין את "יום ההנדסאי הלאומי". האירוע נערך בכל הקמפוסים שפרוסים ברחבי הארץ, יחד עם אלפי סטודנטים, מרצים ואנשי סגל במגוון אירועים ופעילויות. בין אלה היו הרצאות, תחרויות פרויקטי גמר וגם האקתון ארצי נושא פרסים שעסק בפיתוח כלים חיוניים לפתרון בעיות ביטחוניות עכשוויות.
"אנחנו עושים תחרות בין המכללות, כשהמטרה שלה היא שבסופו של דבר נצא עם מוצר שיעזור במאמץ המלחמתי", מסביר רן כהן, תלמיד י"ג במכללת אורט שהשתתף בהאקתון. כהן הציג רחפן שמטרתו להגן ולחפות על פינוי וטיפול בפצועים. את ההשראה לפיתוח לקח מסיפורה של גאיה צוברי, פראמדיקית בצה"ל, שנפצעה קשה ברגליה בלחימה בעזה, בעת שניסתה לטפל בפצועים בטנק בשג'עייה. "רציתי לתת משהו שיאפשר דרך בטוחה לחובשים ולפרמדיקים שלא ייפגעו - וגם שהפצועים יישארו בחיים", הוא מספר על ההמצאה.

5 צפייה בגלריה
תלמיד י"ג בהקאתון ביום ההנדסאי באורט
תלמיד י"ג בהקאתון ביום ההנדסאי באורט
"המטרה - פיתוח שיעזור במאמץ המלחמתי"
(ירון שרון)

רן הוא תלמיד י"ג, בתחילת דרכו במסלול הנדסאי, תואר שלא תמיד היה בישראל. תואר הנדסאי הוא למעשה התרגום העברי לתואר מהנדס יישומי – Practical Engineer. לפני 58 שנים, ב-6.6.66 אישרה ועדת הגג להכשרת הנדסאים וטכנאים תואר בתחום, זאת בעקבות המלצת משרד החינוך והתרבות. לכן, באותו יום בדיוק השנה, ציינו את המאורע במכללות רשת אורט ברחבי הארץ - בראודה כרמיאל, קריית ביאליק, כפר סבא, הרמלין נתניה, סינגאלובסקי תל אביב, רחובות וירושלים.
5 צפייה בגלריה
תלמידי  י"ג בהקאתון ביום ההנדסאי באורט
תלמידי  י"ג בהקאתון ביום ההנדסאי באורט
תלמידי י"ג בהקאתון ב"יום ההנדסאי" באורט
(ירון שרון)
"המסלול שאני עושה זה י"ג-י"ד לפני הצבא", מספרת סתיו, סטונדטית להנדסאות. "אנחנו לומדים מקצוע, יוצאים עם תעודת הנדסאי ואחר כך בצבא עוסקים בזה ומרוויחים קצת ניסיון". חברתה לספסל הלימודים, ליה, מוסיפה: "קודם כל, זה עוזר באזרחות. אחרי שמשתחררים, מוצאים עבודה בקלות. זה כמו סטאז'. צוברים ניסיון לחיים האמיתיים. יש המון אופציות להתקדם בצבא, לצאת לקצונה, לעבוד בזה ממש".
לדברי מירב שיטרית, מנהלת אסטרטגיה גיוסית ב-Intel קרית גת, "המיתוג של הנדסאי לא עומד במקום שבו הוא צריך להיות. הנדסאי זה מקצוע מאד נדרש, שאתה מתחיל בו ויכול להתרחב לתחומים רבים. יש לזה עתיד גדול".

5 צפייה בגלריה
מירב שיטרית, מנהלת אסטרטגיה גיוסית ב-Intel קרית גת
מירב שיטרית, מנהלת אסטרטגיה גיוסית ב-Intel קרית גת
"זה מקצוע מאוד נדרש". מירב שיטרית, מנהלת אסטרטגיה גיוסית ב-Intel קרית גת
(ירון שרון)
58 שנה אחרי ההכרה ומכללות אורט מציעות מגוון רחב של מסלולי לימוד בתחום: תוכנה, חשמל, קירור ומיזוג אוויר, אלקטרוניקה בהתמחות מחשבים או תקשורת, מכונות בהתמחות מכטרוניקה או תכנון וייצור ממוחשב, תעשייה וניהול בהתמחות ייצור, שיווק וניהול, לוגיסטיקה או מערכות טכנולוגיות, מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, אדריכלות ועיצוב פנים, אדריכלות נוף, עיצוב מדיה והנדסה אזרחית.

5 צפייה בגלריה
חגיגות יום ההנדסאי באורט הרמלין
חגיגות יום ההנדסאי באורט הרמלין
חגיגות יום ההנדסאי באורט הרמלין
(ירון שרון)

"הלימודים זה כיף וזה נותן לך בונוס לחיים, אתה יכול להשתלב בתחום מיד אחרי הלימודים", מספרת מעיין מורנו סטודנטית שלומדת במסלול של אדריכלות ועיצוב פנים. רום מרדכי מציין דווקא את הצד החברתי של הלמידה: "אתה פוגש חברים לחיים וגם לומד שיעורים לחיים, שהכל עוד לא אבוד, תמיד אפשר למצוא כיוון".

5 צפייה בגלריה
תלמידים באורט בהקאתון
תלמידים באורט בהקאתון
"צוברים בלימודים ניסיון לחיים האמיתיים"
(ירון שרון)

מי שמצא כיוון בחיים ברשת אורט הוא סם חיים. "הייתי בכיתת מב"ר", הוא משתף. "לא הייתי קשור ללימודים, קיבלתי תעודת בגרות בנס, עברתי הרבה דברים בחיים ולא הייתי אמור להגיע למקום כזה. הגעתי לפה ואני לא מצטער. זה הדבר הכי שווה שעשיתי בחיים. אני מעביר בתיכון שלי עושה הרצאות לילדים ומסביר להם על תעודת הנדסאי. שיבואו, שיעשו את הדבר הזה, זה יסדר להם את החיים. והאווירה כאן שווה את זה".