אל על רשמה הפסד של 110 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021. כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו היום (ה'). מדובר בשיפור לעומת הרבעון המקביל בשנה שלפניה בו רשמה הפסד של 136 מיליון דולר. יחד עם זאת, הערת עסק חי עדיין מתנוססת בדו"חות, והזינוק במחיר הדלק שצפוי לגרום לעלייה במחיר הכרטיסים, עלול להקשות עליה ברבעון הבא, במיוחד בסעיף הוצאות הדלק בו החברה רשמה עלייה של 85% ברבעון הרביעי.
החברה דיווחה על עלייה של 5% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-253 מיליון דולר. גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת השתפר והיה חיובי - 10 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי בסך 68 מיליון דולר ברבעון הקודם. בחברה צופים, כי כשהחברה תחזור לפעילות מלאה השיפור ברווח התפעולי תזרימי יגיע ל-150 מיליון דולר. עם זאת, אל על עדיין רושמת ברבעון הנוכחי הפסד גולמי בסך של 18 מיליון דולר. כלומר, מפסידה על כל כרטיס שהיא מוכרת, אבל פחות מהרבעון המקביל בו עמד ההפסד הגולמי על 47.8 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על
בכל שנת 2021 הכנסות אל על הסתכמו ב-857 מיליון דולר וההפסד הסתכם ב-413 מיליון דולר, לעומת הפסד של 531 מיליון דולר ב-2020.
מנכ"ל אל על, אביגל שורק, הפגין אופטימיות לנוכח פתיחת השמיים והיקף ההזמנות שהתקבלו במוקדי ההזמנות של החברה. "בשבועות האחרונים עברנו מ'מוד' של הישרדות, ל'מוד' של צמיחה והערכות מול הביקושים המתגברים - בחודש פברואר כמות ההזמנות זהה לחודש המקביל ב-2019. עבדנו קשה על פתיחת השמיים ורואים את הרצון של הציבור לטוס, כולם מחפשים עכשיו לטוס השאלה היא רק לאן".
לדברי סמנכ"ל הכספים של אל על, "עדיין מפסידים גם ברבעון וגם בשנתי בעיקר בגלל הוצאות פחת ומימון כתוצאה מרכישת מטוסי הדרימליין, אבל הצלחנו להשיג שיפור בהפסד".
שורק ציין כי מאז ספטמבר 2020 המדינה והבעלים קני רוזנברג הזרימו לחברה 600 מיליון דולר, שסייעו לה לצלוח את הסגרים. כמו כן ציין כי בהוצאות ההנהלה לא חל שינוי ביחס לשנה שעברה כתוצאה מהתייעלות - שליש מעובדי החברה הופרשו. ביחס להערת עסק חי נמסר מהחברה כי "מטעמי שמרנות" לא הסירו אותה.
בקשר לתוכניות לעתיד נאמר כי העסקה למיזוג עם ארקיע עדיין בשלב הבדיקה וכמו כן מכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד, שנבדקות לגביו חלופות במקום מכירה, גיוס או לקיחת חוב.