בשיתוף אתר "המקצוענים"
האם ניתן להתקין מכונת כביסה לבד, ואם כן – האם זה שולל מכם אחריות לנזקים? כל מה שצריך לדעת, כדי לא להצטער על טעויות מיותרות.

3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה כוללת התקנת מכונת כביסה?

חיבורים לנקודות מים, ניקוז וחשמל: אם כל שלוש הנקודות האלה קרובות יחסית למיקום אותו אתם מייעדים את מכונת הכביסה, אין צורך בהכנות מיוחדות. כלומר, לא תצטרכו להזמין בעל מקצוע עוד בטרם ההתקנה לצורך הכנות מקדימות.
אם הן מרוחקות, תצטרכו חשמלאי, אינסטלטור או את שניהם. להרחבה, קראו את הכתבה הקודמת שפרסמנו בנושא זה.
כיוון המכונה כך שתהיה מאוזנת על הרצפה: חובה לאזן את מכונת הכביסה לפני שמפעילים אותה, משום שאם היא פועלת במצב לא מאוזן היא יכולה לרעוד, רצועות התוף יכולות להיקרע, ובמקרה הרע, היא יכולה גם ליפול ולשבור את האריחים ולגרום לנזק גדול גם למכשיר עצמו.

איך מאזנים את המכונה?

בתחתית המכונה יש שני מעמדים קטנים העשויים פלסטיק (מכונים גם 'רגליות'). יש לסובב אותם עד להגעה למצב שבו המכונה ישרה על הרצפה. מומלץ להניח פלס על מכונת הכביסה, ולוודא שהיא אכן מאוזנת ויציבה.
בדיקת תקינות המכשיר: התקנה מקצועית כוללת הפעלת ניסיון. כלומר, הפעלת המכונה על תכנית קצרה יחסית, בה בודקים שאין נזילות מים, שכל החיבורים בוצעו בצורה תקינה ושהיא מנקזת את המים החוצה.

האם ניתן למקם מייבש כביסה מעל למכונה?

אם אתם מתקינים את מכונת הכביסה, ורוצים להניח מעליה מייבש כביסה, הרי שאין שום בעיה עם העניין. ככלל, מכונת כביסה בנויה כך שהיא יכולה לשאת מייבש, מבחינת המשקל שלה, המידות והיציבות שלה. ואולם, מומלץ מאוד להניח ביניהם קרש עץ חוצץ, או להתקין אותה על מדף יציב וחזק המעוגן לקירות בצורה בטוחה.
אם אתם מניחים את המייבש ישירות מעל המכונה, חשוב מאוד לדאוג שגם הוא יהיה מאוזן (תוך שימוש בפלס), בכדי שהוא לא ייפול במהלך פעולת הסחיטה של המכונה, אשר גורמת לרעידות חזקות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה אמורה לעלות התקנת מכונת כביסה?

אם מדובר בהתקנה פשוטה יחסית, לאחר שכל הנקודות הדרושות כבר מוכנות, המחיר הוא 250-300 שקל. שימו לב, שלרוב רכישת מכונת כביסה חדשה אינה כוללת גם את ההתקנה, אלא רק את מחיר ההובלה. התקנה, היא שירות שתצטרכו לשלם עליו בנפרד.
אם נקודות המים והניקוז רחוקות מ-2 מטר, הרי שמדובר בהתקנה מורכבת יותר. כזו שמצריכה הארכת צנרת (לנקודת מים או לנקודת אינסטלציה). התוספת עבור כל הארכה מתומחרת בנפרד, ונעה סביב 100-150 שקל לכל נקודה.
מחיר זה כולל גם את החלפת הברז (אם מדובר בהארכה לנקודת מים), או את החלפת הסיפון (אם מדובר בהארכה לנקודת ניקוז).
אם יש צורך בקידוח בארונות לצורך העברת הצינור לנקודות המים והניקוז, התוספת היא של 100-200 שקל עבור הקידוח.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

האם התקנה עצמית של מכונת כביסה שוללת אחריות מהיצרן?

למרות שלא מדובר בפעולה מסובכת מדי, הרי שאם תקראו את חוברת ההפעלה ואת תנאי האחריות, סביר להניח שתגלו שאם אתם לא מזמינים התקנה של טכנאי רשמי של היצרן, סביר להניח שתשללו מעצמכם את האחריות על המוצר.
ואז, אם המוצר פגום, קיבל מכה במהלך ההובלה או שמתגלה בו תקלה כלשהי במהלך ההפעלה, תהיו בבעיה. חלק מתפקיד המתקין הרשמי הוא גם להיות נציג החברה שבודק את המוצר במעמד ההפעלה הראשונית.
שימו לב, שאם לא ניתן להוביל את המכונה עד לחדר השירות בביתכם (בשל דלתות צרות מדי, למשל), אתם יכולים להיות גם כן בבעיה.
לכן, חשוב מאוד שתגיעו לחנות מוכנים לאחר שמדדתם את כל הפתחים שדרכם המכונה אמורה לעבור.
במקרים קיצוניים, אין ברירה אלא לפרק את דלת המכונה (פעולה שכמובן אל תבצעו בעצמכם, אלא רק עם נציג מורשה של החברה) או להוביל את המכונה באמצעות מנוף, דרך פתח של מרפסת חדר שירות, למשל.
אם אין שום אפשרות אחרת, ייתכן שתצטרכו להתפשר על רוחב המכונה, וזה דבר שכדאי להתכונן אליו מראש, ולא לאחר רכישת המוצר.