ברנאר ארנו, בעלי תאגיד מוצרי היוקרה לואי ויטון (LVMH Moët Hennessy), עקף את מנכ"ל טסלה ובעלי טוויטר החדש אילון מאסק, וכעת הוא האיש העשיר ביותר בעולם עם הון מוערך של כ-188.6 מיליארד דולר. זאת, לעומת כ-176 מיליארד דולר של מאסק שאיבד למעלה מ-100 מיליארד דולר מתחילת השנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לפי דירוג המיליארדרים של פורבס, ארנו ומשפחתו, אשר בבעלותם המותגים לואי ויטון, דיור, ספורה ונוספים, הוסיפו להונם כ-1.5% בעוד הונו של מאסק ממשיך להצטמצם וירד בכ-3%. רק לפני קצת יותר משנה עמד הונו של מאסק על שיא של 340 מיליארד דולר, לפני שצנח בין היתר ברקע הנפילה החדה במניית טסלה והרכישה של טוויטר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק וברנאר ארנו
אילון מאסק וברנאר ארנו
אילון מאסק וברנאר ארנו
(צילום: GettyImages, AP)
יצרנית המכוניות החשמליות, שמהווה את מקור הונו המרכזי של מאסק, נאבקת בלא מעט קשיים לאחרונה, ביניהן הגבלות הקורונה בסין, שמקשות על המכירות שלה בשוק השני הכי גדול שלה בעולם אחרי ארצות הברית. כמו כן, לאחרונה הודיעה טסלה על ריקול של יותר מ-300 אלף מכוניות בעקבות תקלה בפנסים האחוריים, דבר שלא התקבל בצורה יפה אצל המשקיעים. לצד זאת, אפשר לציין גם את הבעיות הכלל עולמיות, שגם מהן החברה סובלת, כמו למשל העיכובים בשרשרת האספקה ועלויות חומרי הגלם שהתייקרו.
לצד ארנו ומאסק, מובילים את הרשימה גוטאם אדאני עם הון מוערך של 134 מיליארד דולר, ג'ף בזוס עם 115.2 מיליארד דולר, וורן באפט עם 108.5 מיליארד דולר וביל ג'ייטס עם 107 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
גאוטם אדאני על רקע משרדי אדאני בהודו
גאוטם אדאני על רקע משרדי אדאני בהודו
במקום השלישי: גאוטם אדאני
(רויטרס, AP)
בניגוד למניות רבות אחרות ומניות הטכנולוגיה בפרט, אשר צנחו בשיעורים אדירים מתחילת השנה, המניה של LVHM שמרה על יציבות ומחקה בחודשים האחרונים ירידות של כ-30% שרשמה במחצית הראשונה של 2022. לשם השוואה, מניית טסלה איבדה השנה למעלה מ-60%, אמזון נפלה בכ-46% ומיקרוסופט בכ-24%.
ארנו החל את דרכו בעסקי הבניין של אביו, המשיך לנדל"ן בצרפת ובארצות הברית, ובאמצע שנות ה-80 עבר לתחום מוצרי היוקרה כשרכש את חברת הטקסטיל בוזה כשנקלעה למשבר, מכר את כל נכסיה למעט מותג היוקרה כריסטיאן דיור וחנות הכלבו Le Bon Marché בפריז. ב-1987 הוא השתלט על 43% מתאגיד לואי ויטון בעקבות מפולת בשווקים. בשנת 2007 אף רכש כ-11% ממניות רשת המרכולים הצרפתית קרפור, שנכנסה לאחרונה לישראל.
כמו כן, יצוין כי הנפילות בשווקים מתחילת השנה הגיעו לאחר שבמהלך תקופת הקורונה נרשמה עלייה חדה בבורסות העולם וכתוצאה מכך - גם בהונם של המיליארדרים. לפי דו"ח של ארגון-העל אוקספם, הון המיליארדרים בעולם עלה מאז פרוץ משבר הקורונה ועד נובמבר 2021 בכחמישה טריליון דולר וזינק בקצב של 15 אלף דולר בשנייה. מדובר היה בעלייה יותר חדה מזו שנרשמה ב-14 השנים שלפני כן יחדיו.