סודהסטרים שוב מפטרת: תיפרד מ-120 עובדים, בעיקר מהמפעל בעין הנגב ליד רהט ולהבים.
החברה שמעסיקה כ-2,500 עובדים בישראל, שבה היא מרכזת את פעילות הייצור מוחזקת בידי התאגיד הבינלאומי פפסיקו, שרכש אותה ב־2018 תמורת 3.2 מיליארד דולר.
ראש העיר רהט עטא אבו מדיגם טען: "מנכ"ל המפעל היה אצלי ואחר כך הסמנכ"ל ושוחחו על הפיטורים. יש מפעל באשקלון שהם רוצים להעביר אלינו ואני נלחם כדי שלא נאבד מקומות עבודה בעיר. אמרו לי שיהיו כ- 30 מפוטרים מרהט אבל מחר מתחילים שימועים ונראה כמה יהיו. התקשרו אליי הרבה נשים, אימהות, בדאגה. בשנתיים האחרונות המפעל נפגע בצורה קשה. הפיטורים האלה לא נעשים בכוונה. זה מפעל חשוב עבורנו בעיר ואני לא אתקוף אותו. אין לי בעיר 20 מפעלים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מפעל סודהסטרים בנגב
מפעל סודהסטרים בנגב
מפעל סודהסטרים בנגב
(צילום: shutterstock)
מהחברה נמסר כי: "בשנים האחרונות הגדילה סודהסטרים את היקף כוח האדם בכדי לתת מענה לצמיחה שליוותה את החברה תקופה ארוכה, וביתר שאת בתקופת הקורונה. התחזיות הנוכחיות של היקפי הייצור משקפות חזרה לרמות הביקושים שהיו מוכרות בעבר. במקביל, החברה חשופה לתנאי השוק הגלובליים התנודתיים, המשפיעים על פעילותה.
כל אלו מחייבים אותנו לנקוט בצעדי התייעלות ולבצע התאמות למציאות העסקית החדשה, גם במסגרת כוח האדם של החברה. לאחר מחשבה מעמיקה, התקבלה החלטה כואבת לבצע הפחתה של כ- 5% מכוח האדם הגלובלי של החברה. אנו כמובן נעניק תמיכה לעובדים אלה באמצעות מתן מענק פרישה וסיוע במציאת מקום עבודה חלופי דרך מרכז קריירה ייעודי שיוקם לאתר החברה בלהבים".