בשיתוף אתר "המקצוענים"
מתי תוכלו לפתוח את הסתימה בעצמכם, ממה להיזהר ומה כדאי לבדוק מראש עם האינסטלטור בטלפון, בכדי לא לא לשלם מחיר מופקע? לפניכם המדריך.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לפני שממהרים להזמין אינסטלטור: מה תוכלו לעשות בעצמכם

יש שני דברים שתוכלו לעשות בעצמכם, ואולי לחסוך לעצמכם דמי ביקור מיותרים של אינסטלטור. זה רלוונטי, בעיקר עבור סתימות קלות, בשלב ההתחלתי שלהן.
הדבר הראשון, הוא לנסות לפתוח את הסתימה עם פומפה. איך? פשוט מאוד. מלאו את הכיור במים, עד לכיסוי פתח הניקוז שלו (כמה סנטימטרים לפחות). כעת, קחו את הפומפה ומקמו אותה ישירות על פתח הניקוז. פמפמו מספר פעמים, עד ליצירת ואקום חזק.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תתפלאו, אבל במקרים רבים מאוד זה כל שצריך לעשות, על מנת לשחרר את שארית המזון או הלכלוך שנתקע וגרם לסתימה בחלק העליון של הצנרת.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הדבר השני, הוא לפתוח את הסיפון שמתחת לכיור ולנקות אותו. אם מצטבר בו לכלוך, זה הזמן לנקות אותו. אגב, זו בדיוק מטרת הסיפון: להיות שם ולחסום סתימות מורכבות יותר אל תוך הצנרת.
איך עושים זאת? מרוקנים את הארון שמתחת לכיור ומניחים דלי מתחת לסיפון. אל תדלגו על השלב הזה, כי לכלוך בטוח יצא משם, והרבה יותר פשוט לנקות דלי מאשר את כל הארון שמתחת.
כעת, הבריגו את כוס הסיפון נגד כיוון השעון, עד שהוא יצא החוצה. שטפו אותו תחת מים זורמים והבריגו בחזרה (כעת עם כיוון השעון). פעמים רבות, זה כל שצריך על מנת לפתוח את הסתימה.
הדבר היחיד שחשוב להקפיד עליו הוא לוודא שהגומייה של הסיפון לא משתחררת אל תוך הדלי. אם היא כבר בלויה וישנה החליפו אותה (בסכום של כמה שקלים בכל חנות לחומרי בניין ואינסטלציה).
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אם לא תקפידו על החזרת הגומייה כמו שצריך, תסבלו מנזילות מים מתחת לכיור, ולנזק (אולי בלתי הפיך) לארונות המטבח או האמבטיה.
אם אתם לא בטוחים שסגרתם היטב את הסיפון, פשוט השאירו למשך יום-יומיים את הדלי מתחת לסיפון, ותבדקו.
הקפידו לא לזרוק את תכולת הפסולת של הסיפון לאסלה. אתם לא רוצים להעביר את הסתימה שהרגע פתחתם לשם. זרקו אותה בפח אשפה.
8 צפייה בגלריה
המים מתחילים לרדת לאט? אל תחכו להיווצרות סתימה מורכבת.
המים מתחילים לרדת לאט? אל תחכו להיווצרות סתימה מורכבת.
המים מתחילים לרדת לאט? אל תחכו להיווצרות סתימה מורכבת.
(צילום: shutterstock)

מה לא כדאי לעשות בניסיון לפתוח את הסתימה?

מניסיון של בעלי מקצוע שבדקנו מולם, לא כדאי להשתמש בחומרים לפתיחת סתימות.
הם אולי יכולים לעזור מדי פעם, כתחזוקה שוטפת, אך פעמים רבות הם גורמים ליותר נזק מתועלת, ויכולים ליצור גושים שיהפכו את הסתימה למורכבת יותר לתיקון.
בנוסף, אם החומרים חזקים מדי, והצנרת ישנה, הם יכולים לגרום גם לנזק בסיפון או בצנרת הביוב.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מזמינים אינסטלטור? אלו הדברים שחשוב לבדוק איתו לפני בשיחה הטלפונית

אל תשאירו את עניין התמחור להגעתו לביתכם. ודאו כמה הוא גובה עבור פתיחת סתימה, מה יכול לייקר את המחיר, ומה גובה דמי הביקור למקרה שמסיבה כלשהי הוא לא מצליח לפתוח את הסתימה.
השוו את המחיר למחירונים הנהוגים בתחום זה, והדגישו בפניו את עניין המע"מ. אתם בהחלט יכולים למצוא בעל מקצוע שיעניק לכם את אותו הסכום, כשהוא כולל מע"מ, ולא ישתמש בזה ככלי להעלות את המחיר אחרי שסגרתם איתו הגעה.
פרט לעניין המחיר, בדקו האם הוא מעניק אחריות לפתיחת הסתימה בכיור.
אמנם האחריות היא מאוד מוגבלת בתחום זה, ומסתכמת בכמה ימים ולא בכמה שבועות או חודשים, אך זה נועד להבטיח שהוא ייקח אחריות על התיקון. אם הוא לא יצליח, יהיה עליו לחזור ולהשלים את התיקון באותו המחיר.

כמה זה אמור לעלות לכם ומה יכול לייקר את המחיר?

טווח המחירים הנהוג בשוק עבור פתיחת סתימה בכיור הוא 350 שקל כולל מע"מ עבור פתיחת סתימה פשוטה יחסית, ועד כ-500 שקל כולל מע"מ, עבור פתיחת סתימה מורכבת יותר, שמחייבת שימוש בספירלה חשמלית דרך קופסת הביקורת, אם הסתימה ממוקמת בעומק צנרת הביוב. כמו כן, שימו לב שמחיר זה לא כוללת פתיחת קו ביוב ראשי (דבר המצריך הזמנת ביובית בנפרד).
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד דבר שיכול לייקר את המחיר הוא הזמנה בשעות שמחוץ לשעות העבודה הרגילות: באמצע הלילה, בערבי שישי או בחגים.
במצב זה, העבודה יכולה אפילו להתייקר, ולהגיע לפי 2 מהתעריף הרגיל. לכן, אם לא מדובר במצב דחוף, וניתן להשתמש בכיור אחר זמנית, מוטב להמתין לשעות העבודה המקובלות.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

איך למנוע סתימות בכיור להבא?

הקפידו, להניח כיסוי רשת מנירוסטה על גבי פתח הניקוז. זה, יקטין משמעותית את כמות הלכלוך שתזרום דרך פתח הניקוז.
שנית, השליכו לפח את שיירי המזון לפני שאתם מניחים את הכלים בכיור.
שלישית, הימנעו מלשפוך שאריות של קפה שחור ושמן בישול דרך פתח הניקוז. אלו, מתקשים ונתקעים בתוך הצנרת. הקפידו להשאיר את הלכלוך בתוך פח האשפה, ומדי פעם שפכו מים רותחים אל פתח הניקוז והשאירו את הכיור ללא שימוש למשך כחצי שעה.
פורסם לראשונה: 12:53, 20.11.22