ועידת הבריאות: ראיון עם ענת סיגמן, מנהלת אחריות חברתית, בנק דיסקונט
(צילום: אורי דוידוביץ, ירון ברנר, אלכס בוטרמו)

ועידת הבריאות מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
"כבר ביום ראשון שלאחר 7 באוקטובר החלטנו בבנק שנהיה בכל מקום שבו צריך אותנו, גם אם זה מחוץ לאזור הטבעי לנו", סיפרה היום (ב') ענת סיגמן, מנהלת אחריות חברתית בבנק דיסקונט, בוועידת הבריאות של ynet ו-"ידיעות אחרונות".
סיגמן אמרה כי בבנק החליטו על הגדלה משמעותית של תקציב התרומות של הבנק, על הצורך בעדכון מהיר של פרקטיקות העבודה ובהתאמתן לצו השעה. "לא חיכינו שיפנו אלינו, יצרנו קשר עם רשויות וארגונים שעבדנו איתם בעבר והתחלנו במתן סיוע כלכלי ראשוני. סייענו בצורה משמעותית לתושבים שנפגעו ופונו לבתי המלון ועוד. הנהלת הבנק, מצדה, נתנה מעטפת משמעותית ללקוחות ולספקים והעמידה תרומות בהיקף כולל של 360 מיליון שקל".
1 צפייה בגלריה
ועידת הבריאות של קבוצת ידיעות אחרונות
ועידת הבריאות של קבוצת ידיעות אחרונות
ענת סיגמן בוועידת הבריאות של קבוצת ידיעות אחרונות
(צילום: אביגיל עוזי)
אחד הפרויקטים המשמעותיים של הבנק היה החמ"ל שהקים לפצועים ולבני משפחותיהם בבית החולים שיבא. "חודש וחצי לתוך המלחמה הבנו שיש צורך אקוטי לסייע להם", מספרת סיגמן. "הקמנו את חמ"ל דיסקונט התחלנו להגיע כמעט מדי יום לשיקום שיבא, הכרנו מקרוב את הפצועים ובני המשפחות שלהם, למדנו על הצרכים שחורגים מהטיפול הרפואי, ולוואקום הזה נכנסנו, בסיוע עמותת 'נותנים תקווה'".
לדברי סיגמן, עם הזמן הבינו אנשי הבנק שיש צורך להתייחס ליום שאחרי השיקום. "במסגרת החמ״ל שהקמנו הבנו שעבור הילדים הילדים המדהימים האלה, שהיו להם תוכניות לאחרי הצבא כמו הטיול הגדול והלימודים, הכל נעצר. לכן הקמנו תוכנית מנטורינג בשם 'היום שאחרי השיקום', ובמסגרתה מנהלים בכירים בבנק מלווים את הפצועים, מסמנים יעדים ומנסים להגיע אליהם. בימים אלה ממש, למשל, מגיע אלינו לקמפוס דיסקונט חייל בודד שלפני שנפצע היה לו עסק לעיצוב ושיווק תכשיטים באונליין. העסק כמובן הפסיק לפעול, אולם בעזרת המנטור שמלווה אותו, סמנכ"ל בבנק, הם הפעילו את העסק מחדש".
אוכלוסייה נוספת שמחלקת האחריות החברתית של הבנק סייעה לה היא ילדי העוטף. "כבר באוקטובר הקמנו קרן סיוע בשם קרן אור, שמסייעת לילדים ונוער מהעוטף באמצעות פעילויות וסדנאות לילדים מהעוטף", סיפרה סיגמן. "עד היום קיימנו כ-4,500 פעילויות לכ-11 אלף בני נוער וילדים, בסיוע עמותת הזנק לעתיד. הילדים האלה, הפצועים והמשפחות נכנסו לנו עמוק ללב, ואנחנו רק מקווים שנהיה ראויים להם".