ענקית הסטרימינג האמריקנית נטפליקס (Netflix) פרסמה אמש (ה') דו"חות לרבעון הרביעי של 2021, מהם עולה כי החברה רשמה 8.28 מיליון מנויים חדשים רבעון האחרון של השנה שעברה. זאת, מעל לתחזיות האנליסטים, אולם מתחת לתחזית של נטפליקס עצמה אשר עמדה על 8.5 מיליון מנויים. כתוצאה מפרסום הדו"חות, מניית החברה נפלה במסחר המאוחר בשיעור חד של עד 20%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זאת, על אף שברבעון האחרון החברה הצליחה לעקוף בצורה משמעותית את תחזית הרווח למניה שעמדה על 0.88 דולרים ולרשום רווח של 1.33 דולרים למניה. הכנסות החברה תאמו לציפיות האנליסטים ועמדו על 7.71 מיליארד דולר.
במקביל, נטפליקס דיווחה כי היא מצפה ל-2.5 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון של 2022 - ירידה משמעותית לעומת 3.98 מיליון מנויים חדשים שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד.
על אף שהרווח למניה עלה בהרבה על המצופה, עדיין מדובר בירידה משמעותית לעומת רווח של 3.19 דולרים למניה ברבעון הקודם. הנפילה מיוחסת בעיקרה לעלייה משמעותית בהוצאות החברה מ-7.48 מיליארד דולר ברבעון השלישי ל-7.71 מיליארד דולר ברבעון האחרון.
בסיום יום המסחר אמש, טרם פרסום הדו"חות, נטפליקס הצטרפה למגמה הכללית של נאסד"ק ורשמה ירידה של 1.48%. בסך הכל מניית החברה נפלה בכ-16% בחודש האחרון, לא כולל הירידות האחרונות.
עוד בנעילה בוול סטריט אמש: נאסד"ק ירד ב-1.3%, S&P 500 ב-1.1% ודאו ג'ונס ב-0.9%. בין הבולטות במסחר היו חברת ציוד הכושר פלוטון (Peloton) אשר נפלה ב-24%, ענקית השבבים אנבידיה (Nvidia) שירדה ב-3.66%, אמזון שאיבדה 2.96% ואלפבית (גוגל) שנחתכה ב-1.58%. גם דיסני, מתחרתה של נטפליקס בתחום הסטרימינג, רשמה ירידות של 1.66%.
למה נטפליקס מעלה מחירים דווקא עכשיו?
ברקע, נטפליקס הודיעה בשבועות האחרונים על העלאת מחירים במדינות רבות ברחבי העולם, בהן גם בישראל. המחירים של החבילות ללקוחות בארץ יעלו ב-15% עד 17% וזאת דווקא בתקופה בה התחרות על שירותי הסטרימינג הולכת וגדלה.
עם 221.8 מיליון מנויים ברחבי העולם, נטפליקס היא עדיין השחקנית הדומיננטית בשוק הסטרימינג, אבל דיסני פלוס (118 מיליון מנויים) נושפת בעורפה ומאיימת על ההגמוניה שלה. מאחורי דיסני ניצבת שורה של שחקניות חדשות וישנות - HBO Max, אמזון פריים וידאו, פיקוק, הולו, אפל TV פלוס ועוד - שרוצות גם הן פיסה מהעוגה.
המלחמה על נתח השוק צפויה לגרום לענקיות הסטרימינג להוציא סכום חסר תקדים על תוכן ב-2022. לפי דיווח בפייננשל טיימס מהחודש שעבר מדובר ב-115 מיליארד דולר, ואילו בחברת המחקר Ampere נוקבים בסכום גבוה בהרבה - 220 מיליארד דולר.
נטפליקס עצמה צפויה להוציא השנה כ-17 מיליארד דולר על תוכן, עלייה של יותר מ-25% בהשוואה ל-2021 ויותר מ-57% בהשוואה ל-2020. זה קורה בזמן שהיא סובלת מהאטה משמעותית בצמיחה ומשיעור נטישה מעורר דאגה, בעיקר בצפון אמריקה. מכיוון שמספר המנויים שלה לא צפוי לעלות באופן דרמטי, היא צריכה למצוא דרך אחרת לממן את הסרטים וסדרות הטלוויזיה שלה - והפתרון הפשוט ביותר הוא העלאת מחירים.
פורסם לראשונה: 23:55, 20.01.22