התעשייה האווירית (תע"א) מסכמת את החציון הטוב בתולדותיה, עם עלייה של 21% ברווח הנקי ל-100 מיליון דולר ושל 4.1% במכירות לכ-2.2 מיליארד דולר, אך לצד זאת ירידה של 1.6% בצבר ההזמנות ל-12.4 מיליארד דולר.
הראל לוקר, שמסיים כעת את כהונתו בדירקטוריון החברה לאחר ששימש כיו"ר שלה לפני מעבר לתפקיד זהה בפז, אמר ל-ynet: "כל בעלי העניין בחברה, הממשלה והעובדים, מבינים שתע"א חייבת להצליח עסקית, לא מספיק לקבל פרסי ביטחון ישראל. החברה צריכה לקחת את גורלה בידה, וזה מה שהיא עושה. אנחנו זוכרים מה קרה לתע"ש, ויש לנו את אלביט כבנצ'מרק. 2019 הייתה שנת שיא, ב-2020 שיפרנו את התוצאות למרות הקורונה, וכעת אנחנו משפרים אותן עוד במחצית הראשונה של 2021. אחרי שבמשך כמה שנים המכירות השנתיות של החברה היו סביב 3.5 מיליארד דולר, סיימנו את המחצית הראשונה של השנה עם מכירות של 2.2 מיליארד".
על תוצאות תע"א ממשיך להעיק המשבר בתעופה העולמית. בניגוד לאלביט ולרפאל, כרבע מהפעילות של תע"א מגיעה מהתחום האזרחי, שרשם התאוששות קלה ברבעון השני השנה, אבל עדיין רחוק מהשיא בגלל הקורונה. בעוד שמכירות החטיבות הצבאיות של החברה עלו מתחילת השנה ב-10.6% ל-1.887 מיליארד דולר, המכירות של חטיבת התעופה ירדו ב-8% ל-566 מיליון דולר. עם זאת ברבעון השני עלו המכירות של החטיבה ב-13.8% ל-329 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד שבה פרצה והתפשטה המגפה. וכך רשמה חטיבת התעופה הפסד נקי של 14 מיליון דולר, לעומת 8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. החטיבות הצבאיות רשמו רווח נקי של 138 מיליון דולר, גידול של 6%.
ה-EBITDA בחציון הראשון של 2021 הסתכם בכ-252 מיליון דולר (כ-11.6% מהמכירות) בהשוואה לכ-223 מיליון דולר (כ-10.7% מהמכירות), בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת בחציון הראשון עמד על כ-73 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי מפעילות שוטפת של כ-63 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 79% מצבר ההזמנות מיועד ללקוחות בחו"ל.
לגבי הירידה בצבר אמר לוקר כי "בתקופת קורונה קשה לשווק, אתה לא טס. אבל יש לנו צבר לעבודה של 3.1 שנים, וזה מצב טוב. אנחנו צריכים להתחזק יותר במדינות המערב ובראשן ארה"ב, ויש גם מה לעשות מול משרד הביטחון. הקורונה לימדה אותנו שאנחנו צריכים לשנות את דרכי השיווק שלנו, וזה נעשה".
במשך ארבע שנותיו בתע"א הכין לוקר את החברה להנפקה, ולמרות כוונת המדינה למכור 25% ממנה למשקיעים עד סוף השנה, אין עדיין ודאות שזה יקרה בלוח הזמנים הזה. "ההנפקה תלויה בבעלים. הכנו את החברה להנפקה, ותבדקו אותנו בפרמטרים שמעניינים את שוק ההון. הבעלים צריכים לפתור בעיות ביורוקרטיות שנשארו, כמו נושא החיסיון לפעילות החברה וצו האינטרסים של המדינה בה".
בועז לוי, מנכ"ל תע"א, שסוגר חציון מלא ראשון בתפקיד, אמר ל-ynet: "אחד הדברים שמתחילים לתת פירות הוא ההחלטה האסטרטגית שלנו להשקיע בתחום היבשה, עם כלים רובוטיים ותקשורת בין הכלים, דברים שבאו לידי ביטוי גם במבצע שומר החומות".