תושב טנסי גילה כי זכה בפרס של מיליון דולר רק כאשר חוקרי משטרה התקשרו אליו כדי להודיע לו שכרטיס הגירוד הזוכה שלו נגנב, כך לפי דיווח ב-CNN. הזוכה, שביקש להישאר בעילום שם, רכש שני כרטיסים בתחנת דלק במורפריסבורו, טנסי. כרטיס אחד זכה בפרס של 40 דולר והשני - בפרס הגדול של מיליון דולר.
על פי הודעת המשטרה, מיט פטל בן ה-23, עובד בתחנת הדלק, שמכר את הכרטיסים לזוכה, גנב את זה שהניב את הפרס הגבוה - וניסה לגבות את הפרס בעצמו. מצלמות האבטחה בחנות תיעדו את פטל מגרד עבור הלקוח את החלק הקדמי של הכרטיסים, לבקשתו, כדי לחסוך זמן, וזה אמר לו כי הכרטיס לא הניב זכייה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה כרטיס גירוד
אילוסטרציה כרטיס גירוד
כרטיס גירוד (אילוסטרציה)
(צילום: shutterstock)
"אם מגרדים את הברקוד הקדמי, אפשר לדעת אם הכרטיס זוכה או לא, בלי לגרד את כל הכרטיס ולחשוף את סכום הזכייה", סיפר סטיב קרייג, אחד מהשוטרים שהיו אחראיים על החקירה.
לאחר הסריקה, פטל השליך את הכרטיס הזוכה לפח כדי לא לעורר את חשדו של הרוכש. מאוחר יותר רואים בסרטוני האבטחה של תחנת הדלק את העובד מוציא את הזבל, שולף את הכרטיס הזוכה ומכניס אותו לכיסו. החוקר דניס וורד סיפר: "בהמשך הסרטון רואים את פטל חוגג בחנות לאחר שגירד את חזית הכרטיס וגילה שזכה במיליון דולר".
לפי החוק, כל פרס מעל 200 אלף דולר חייב להינתן במשרדי הלוטו בנאשוויל. פטל הגיע למשרדים ובתשאול ראשוני עם עובדי המקום עורר את חשדם. הם ביקשו ממנו לספק הוכחות שאכן הוא זה שרכש את הכרטיס, ובינתיים, בזמן שיצא מהמשרדים הם השאירו את הכרטיס אצלם ועירבו את המשטרה.
אחרי חקירה ראשונית ובדיקה במצלמות האבטחה בתחנת הדלק, פטל נעצר והוא מוחזק במעצר באשמת גניבה של מעל 250 אלף דולר. הערבות שלו נקבע על 100 אלף דולר והדיון בעניינו ייערך ב-30 ביולי. החוקר קרייג בטוח בסיכויי הרשעתו של פטל: "יש מספיק ראיות להציג בפני 12 המושבעים כדי שיגיעו לאותה מסקנה".
כדי למצוא את זהות הזוכה, השוטרים עברו שוב על סרטוני האבטחה ותוך יממה הצליחו להגיע אליו. החוקר קרייג סיכם: "הצד המשמח בסיפור הזה הוא שהאיש מעולם לא ידע שהוא הזוכה, עד שיצרנו איתו קשר. זה בהחלט כסף שמשנה חיים".