המגמה של התחזקות השקל נמשכת גם ביומו הראשון של חודש יוני, על רקע המרת שקלים על ידי היצואנים והתעשיינים לקראת תשלומי השכר ותשלומים לספקים בראשית חודש יוני.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הדולר נסחר לפני הצהריים (ד') סביב שער של 3.325 שקלים, היחלשות של 0.4% לעומת השער היציג שנקבע אתמול. נזכיר כי רק לפני ימים אחדים היה שער הדולר עדיין מעל לרף של 3.40 שקלים, כך שמאז הוא נחלש כבר בכ-2.5%. האירו נסחר היום סביב שער של 3.57 שקלים ונחלש ב-0.25% לאחר שהתחזק מעט בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
אם מגמת היחלשות הדולר תימשך בימים הקרובים תימנע העלאה של מחירי מוצרי יבוא שעמדו להתייקר בקרוב לדברי יבואנים וסוחרים בשל התחזקות הדולר והאירו בחודש האחרון.
כמו כן מסייעת הירידה בשווי המטבעות הזרים לנוסעים לחו"ל הרוכשים בימים אלה כרטיסי טיסה, מזמינים חדרי מלון ומכוניות שכורות וכדומה לקראת חופשות הקיץ.
אנליסטים מעריכים כי המשך העלאות הריבית הצפויות בישראל, השלישית ברציפות תהיה כנראה כבר ב-4 ביולי, יחזקו עוד את השקל אל מול המטבעות הזרים ועלולים להמשיך בפגיעה בשערי המניות בבורסה.
גם מחיר הדלק, שעלה הבוקר כמעט ב-10% בהשוואה לחודש שעבר, מושפע מאוד מהשינויים בשערי המטבעות הזרים. אולם כמובן שמוקדם עדיין לדעת מה יהיו שערי הדולר בשבוע האחרון של חודש יוני, לקראת ההודעה על מחירי הדלק בחודש יולי. ייתכן שהודעה כזאת תידחה בחודשיים נוספים אם יאמץ משרד האנרגיה את הצעתו של שר האוצר אביגדור ליברמן שהודיע אתמול כי ביקש לבחון את עדכון מחירי הדלק בישראל רק אחת לכל שלושה חודשים במקום בכל ראשית חודש.