פרטנר ו-HOT מובייל הן לא אותה חברה, אבל נציגי ומשווקי HOT מובייל ממשיכים להתקשר ללקוחות פרטנר ולומר להם שיש שת"פ או מיזוג בין החברות - כדי לגרום להם לעבור ל-HOT מובייל בלי לדעת שהם עוברים חברה. בכך הם מציגים מצג שווא לכאורה כדי לתעתע בהם עבור עמלה שנציג מכירות כזה מקבל בזכות המעבר.
האזינו להקלטת שיחת הטלפון עם נציג הוט מובייל

כבר בשנת 2022 פרסמנו ב-ynet הקלטת שיחה של נציגה שגורמת ללקוח פרטנר עם מספר מנויים לעבור ל-HOT מובייל, בטענה שזאת ממילא אותה חברה שכן שתי החברות התמזגו. כעת הגיע לידי ynet מקרה נוסף, שקרה בתחילת יולי. הפעם נציג HOT מובייל מסביר ללקוחת פרטנר שמחזיקה בארבעה קווים של פרטנר, שמדובר באותה חברה והיא תוהה מדוע אם כך הוא מבקש ממנה להחליף כרטיסי סים. בעקבות המקרים פרטנר הגישה תלונה במשטרה על התחזות והונאה.
2 צפייה בגלריה
הוט
הוט
נקודת מכירה של הוט
(צילום: תומי הרפז)

"אנחנו מהשת"פ של פרטנר ו-HOT"

הלקוחה קיבלה שיחה ממספר שזוהה כ"מכירות הוט מובייל". המשווק אמר לה: "אנחנו מהשת"פ של פרטנר ו-HOT", והציע לה לשלם 24.90 שקל בחודש על 250 ג'יגה נפח גלישה, שיחות והודעות ללא הגבלה ו-110 דקות שיחה ל-27 יעדים שונים.
הלקוחה שאלה אותו "אם אני עכשיו בפרטנר אני לא צריכה להחליף את הסימים?", הנציג שאל אותה אם יש לה קליטה טובה. כשהיא ענתה שכן, פנה לכיוון אחר כדי לתחמן אותה לכאורה להחליף סים: הוא שאל אותה כמה היא משלמת בפרטנר היום, היא השיבה שהיא משלמת 31 שקל לחודש - והנציג המציא: "בשביל המחיר הזה את כן צריכה להחליף סימים ואני גם יכול לתת לך חודשיים ללא עלות".
הלקוחה הקשתה עליו ושאלה "באיזה מחיר לא צריך להחליף סימים?", והוא ענה "לא רלוונטי. 39.90". כאן הלקוחה תפסה אותו לא מוכן כשאמרה לו שעל הקווים של הילדים שלה היא משלמת 39 שקל או 42 שקל. כלומר, לפי ההצהרה שלו הם לא צריכים להחליף כרטיס סים. הוא התחמק מהטענה בכך שאמר לה "מה זה משנה לך אם אני שולח לך סימים, יש לך את המספר שלי, ברגע שאת מתקשרת אליי יש לך חודשיים ללא עלות".
היא בכל זאת שאלה שוב "אם זה שת"פ למה להחליף סימים"? והוא השיב "כי יש קצת דברים שונים, השת"פ הוא רק במחיר". הלקוחה תהתה "אה רק במחיר השת"פ, אז אם אדבר עם פרטנר הם יורידו לי את המחיר ל-25"? הנציג טען בתגובה "לא, לא. הם לא יכולים. זה לקוח קיים".
לקוחת פרטנר: "אז איזה שת"פ זה כפרה?" הנציג: "הם קראו לזה שת"פ, אני יודע איך לקרוא לזה? מה זה משנה לך להחליף סימים זה דקה וחצי. הם ללא עלות". הלקוחה: "מה זה אומר מבחינת השת"פ? כי אני רוצה להבין שלא אהיה בלי קליטה". הנציג: "התשתית אותה תשתית בדיוק. לכן שאלתי אותך אם יש לך קליטה שם...". הלקוחה: "מה זאת אומרת? אני יודעת למשל שכשקניתי את הקווים בפרטנר אז אמרו לי שהיחידים שיש להם אנטנות זה פרטנר, סלקום ופלאפון, והחברות האחרות הן על חלק מהאנטנות של חברות הסלולר הגדולות". נציג: "נכון, פעם זה היה ככה. היום אנחנו שותפים 100 מ-100. כל אנטנה של HOT מובייל היא אנטנה של פרטנר וכל אנטנה של פרטנר היא אנטנה של HOT מובייל. 100 מ-100. לא 50 מתוך 100, לא 60 מתוך 100. רק במחירים הרבה יותר טובים".

לחברות יש שת"פ בתשתית - לא בשיווק ולא בליבת הרשת

המשווק הזה של HOT מובייל מציע לכאורה למנויית פרטנר עסקה טובה יותר מזאת שיש לה בפרטנר (על סמך נתוני השיחה בלבד), אבל הוא מחליט להמציא המצאות במקום לומר לה את האמת: כדי לקבל את המחיר הזה את תצטרכי לעבור חברה. אולי היא היתה נעתרת, ההתניידות בין החברות קלה, אבל הנציג בחר בטקטיקה אחרת.
הוא אגב לגמרי מטעה, אבל לא לגמרי טועה. ל-HOT מובייל ופרטנר יש בהחלט שת"פ, בתשתית בלבד. החברות הקימו בעשור הקודם מיזם משותף בשם PHI - רשת רדיו משותפת לשתי החברות (בדומה ל-CMG הרשת המשותפת של סלקום, גולן טלקום ואקספון).
2 צפייה בגלריה
אנטנטה סלולרית. הוט מובייל ופרטנר בונות אותן יחד
אנטנטה סלולרית. הוט מובייל ופרטנר בונות אותן יחד
אנטנטה סלולרית. הוט מובייל ופרטנר בונות אותן יחד
(צילום: עטא עוויסאת )
במסגרת PHI, החברות בונות אתרי אנטנות יחד כדי לחסוך ולהתייעל, אבל כל חברה מפעילה ליבת רשת שונה, שיושבת בחדרי שרתים שונים, כך שיכול להיות סטנדרט שונה בין החברות באיכות קול בשיחות, קצב גלישה, יציבות הרשת ואבטחה. למשל, פרטנר הודיעה לאחרונה שהשיקה רשת חדשה בשם Private 5G - הרשת הזאת מיועדת ללקוחות פרטנר בלבד ללא כל קשר ל-HOT מובייל.
כלומר, למרות שהרשת משותפת, מדובר בחברות שונות, עם שירות לקוחות ומכירות שונה, עם ליבת רשת שונה ומאפיינים שונים לרשת ולחבילות שהן מוכרות.

מקרה חריג ואז עוד מקרה חריג

מ-HOT מובייל נמסר לגבי המקרה מ-2022 כי "אין במקרה אחד כדי ללמד על התנהלות גורפת. אנו פועלים על מנת שהדבר לא יישנה. חשוב לציין כי המקרה החריג מנוגד להנחיות החברה".
כעת מסרה HOT מובייל לגבי המקרה המתואר בכתבה כי "החברה מחויבת למתן שירות מיטבי וכך תמשיך לפעול. מדובר בפעילות של משווק חיצוני אשר פעל בניגוד למדיניות החברה ונהליה. המקרה הפרטני המתואר בכתבה הינו חריג, תוחקר והופקו הלקחים. אנו מצרים על אי הנעימות שנגרמה ללקוחה".