חמישה חודשים בלבד לאחר שמונו נאמנים לחברת מחלבות רמת הגולן, שצברה חובות של כ-45 מיליון שקל, אישר היום (שני) השופט עאטף עיילבוני את הסדר הנושים לחברה, וכן את מכירתה לחברת זנלכל, בעלת המותג יכין.
המחלבה שפנתה לבית המשפט בנובמבר האחרון באמצעות עוה"ד ישראל בכר ועומר קלנר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, הינה החמישית בגודלה בישראל, פועלת משנת 1983 ומעסיקה כ-100 עובדים וכ-30 עובדי קבלן - וממוקמת באיזור התעשייה של קצרין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מחלבות רמת הגולן
מחלבות רמת הגולן
מחלבות רמת הגולן
(צילום: אפי שריר)
בית המשפט הוציא לה בנובמבר צו פתיחת הליכים לצורך שיקומה ומינה את עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב כנאמנים של החברה, שפעלו למכירתה ולגיבוש הסדר הנושים שאושר היום.
הנאמנים עמדו על כך שאישור ההסדר והסכם המכר עם זנלכל יש בהם כדי להביא להמשך פעילות החברה כ"עסק חי", שיקום החברה, המשך העסקת העובדים, פירעון מלוא החוב לנושים בדין קדימה ולנושים המובטחים, וכן שיעור פירעון במזומן של למעלה מ-60 אחוז לנושים הכלליים.
לפי הסדר הנושים שהובא להצבעה באסיפות הנושים, על מקורות ההסדר נמנית הצעת זנלכל לרכישת החברה ונכסיה בסך של 33 מיליון שקל במזומן. יתרה מכך, לסכום זה מתווסף מקור נוסף של סכום מלאי החברה, אשר יצטרף לסכום התמורה שתשלם זנלכל. על מקור זה מוסיפים הנאמנים ומצביעים על יתרת חוב הלקוחות המסתכם בסכום נוסף של 8 מיליון שקל. משמעות הדברים היא כי התמורה בגין המהלך המוצע נאמדת בכ-41 מיליון שקל. לפי הבקשה שהוגשה לבית משפט, שיעור החלוקה הצפוי לנושים הכלליים הינו למעלה מ-60 אחוז נטו. סכום זה ישולם במזומן תוך פרק זמן קצר, שלא יעלה על שלושה חודשים. בהקשר זה צוין בהחלטה כי "כאן המקום להעיר, והדבר מצוין במפורש בבקשה, מדובר בשיעור החזר לא מבוטל לנושים הכלליים של חברה הנמצאת בהליך חדלות פירעון, אשר כמותו לא נתקל בית משפט זה בהרבה תיקים ביחס לחברות תפעוליות מסוג החברה שלפנינו".
הנאמנים של קבוצת אלדד פרי - מימין: עו"ד אהוד גינדס ועו"ד גונן קסטנבאוםעו"ד אהוד גינדסצילום: עמית שעל
רו"ח חן ברדיצ'ברו"ח חן ברדיצ'בצילום: אורן אהרוני
השופט אישר את הסדר הנושים וקבע כי "ההסדר המוצע צודק והוגן בנסיבות העניין, משום שהוא מאפשר החזר מלא לנושים בדין קדימה ולנושים המובטחים, והוא משתלב היטב עם הסכם המכר
וההשקעה עם זנלכל, באופן שמאפשר המשך פעילות החברה כ"עסק חי", תוך שימור מקומות עבודה רבים (כ- 100 מקומות עבודה).. זאת ועוד, הנאמנים בענייננו מדגישים, והנושים מבינים היטב, כי שיקום החברה הנו מהלך עדיף עשרות מונים על כל אלטרנטיבה של פירוק, במסגרתו צפויים הנושים הכלליים לשיעור פירעון נמוך, אם בכלל. בהקשר זה, וזאת יש להדגיש, שיעור החזר של למעלה מ-60 אחוז לנושים הכלליים ממילא הוא בגדר בלתי מבוטל, שלא לומר גדול יחסית, והוא אף עולה על הצפוי והמקובל בתיקי חדלות פירעון דוגמת התיק דנא.. על כן, אני נעתר לבקשת הנאמנים לאישור הסדר הנושים והסכם המכר וההשקעה עם זנלכל, ובתוך כך, מאשר את הסדר הנושים והסכם המכר ונותן להם תוקף של פסק דין כלפי כל נושי החברה", קבע השופט.
השופט מינה את עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב כנאמנים לביצוע הסדר הנושים.