מנכ"ל אל על, אביגל שורק, מתפטר מתפקידו. כך הודיעה היום (ב') החברה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, לאחר ששורק הגיש את מכתב התפטרותו. שורק כיהן כמנכ"ל החברה מינואר אשתקד וצפוי לסיים את תפקידו לאחר כשנה וארבעה חודשים בתפקיד בלבד.
עזיבתו של שורק מגיעה על רקע הצעה שקיבל להתמנות למנכ"ל דלק US, החברה בה שימש במשך 10 שנים בתפקידים בכירים עד לתפקיד COO, וממנה חזר לארץ עם משפחתו לתפקיד מנכ"ל חברת אל על, כמינוי של בעל השליטה החדש - קוני רוזנברג, שבחר בו לתפקיד.
שכרו של שורק בתפקידו החדש כמנכ"ל דלק US יסתכם בחמישה מיליון דולר לשנה, שמורכבים מ-800 אלף דולר שכר שנתי, 1.2 מיליון דולר מענק שנתי ומניות בשווי שוק של שלושה מיליון דולר לשנה. זאת, לעומת שכרו השנתי באל על שהסתכם ב-1.5 מיליון שקל לשנה (מאה אלף שקל ברוטו לחודש), לצד מענק של עד 2% מהרווח השנתי של אל על ועד שלושה מיליון שקל בשנה - אולם, יש לציין כי המדינה אסרה על אל על לחלק מענקים או דיווידנדים בשנים הקרובות, עד שאל על תחזיר את מלוא חובותיה למדינה.
במכתב ההתפטרות כתב שורק לעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, כי "בימים האחרונים קבלתי הצעה להתמנות למנכ"ל דלק US. לאחר התלבטות ומחשבה עמוקה, חרף אהבתי הגדולה לאל על והנאתי הרבה מעבודתנו המשותפת, אני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנס
אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנס
אביגל שורק, מנכ"ל אל על היוצא
(צילום: יח"צ, מתוך סרטון נאום לעובדי החברה)
עוד כתב כי "אני מבקש להדגיש כי החלטתי מגיעה על רקע רצוני לסגור מעגל אישי כמנכ"ל דלק US, חברה בה צמחתי ועבדתי במשך עשר שנים. אני נכון לסייע להמשך הבראת אל על במהלך תקופת המעבר, ואף מעבר לכך, ככל שתמצא לנכון".
למרות שאל על ניסתה להסביר את כהונתו הקצרה כמנכ"ל החברה בגמול הגבוה שהציעה לו דלק US, מבחינת רוזנברג מדובר בכישלון במינוי בשל הקדנציה הקצרה מאוד וההשקעה שתידרש באיתור מנכ"ל חדש. שורק עסק בשיקום החברה, שעדיין נושאת בדו"חותיה הערת עסק חי וסיימה את שנת 2021 עם הפסד של 413 מיליון דולר.
עם פרסום הדו"חות, כשלושה שבועות בלבד לפני שהודיע על התפטרותו, שורק הפגין אופטימיות לנוכח פתיחת השמיים והיקף ההזמנות שהתקבלו במוקדי ההזמנות של החברה. "בשבועות האחרונים עברנו מ'מוד' של הישרדות, ל'מוד' של צמיחה והערכות מול הביקושים המתגברים - בחודש פברואר כמות ההזמנות זהה לחודש המקביל ב-2019. עבדנו קשה על פתיחת השמיים ורואים את הרצון של הציבור לטוס, כולם מחפשים עכשיו לטוס השאלה היא רק לאן".
שורק ציין כי מאז ספטמבר 2020 המדינה והבעלים קני רוזנברג הזרימו לחברה 600 מיליון דולר, שסייעו לה לצלוח את הסגרים. כמו כן ציין כי בהוצאות ההנהלה לא חל שינוי ביחס לשנה שעברה כתוצאה מהתייעלות - שליש מעובדי החברה הופרשו. ביחס להערת עסק חי נמסר מהחברה כי "מטעמי שמרנות" לא הסירו אותה.
שורק יחליף בדלק US את עוזי ימין, המשמש כמנכ"ל ונשיא, והוא גם בעל מניות, אך מדובר בחברה ללא גרעין שליטה שנסחרת בבורסה בניו יורק.