העסקה היקרה ביותר בשוק השכירות למשרדים: חברות הנדל"ן המניב גב ים ואמות התקשרו במכתב כוונות עם גוגל עבור עסקת ענק במסגרתה תשלם ענקית הטכנולוגיה מעל מיליארד שקל במשך עשר שנים (105 מיליון שקל לשנה) עבור השכרת משרדים במגדל ToHa2 שמקימות החברות בתל אביב. כך עולה מדיווח של החברות לבורסה.
על פי הדיווח, החברות, שמקימות את המגדל בצומת הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב, מנהלות מגעים לעסקת השכירות עם גוגל. הפרויקט, שנמצא בשלבי בנייה, משתרע על פני שטח של כ-160 אלף מ"ר ויתנשא לגובה של 77 קומות בשטח של 3,000-2,500 מ"ר לקומה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסכם, ככל שייחתם, יהיה לשכירות שטח של כ-55 אלף מ"ר ברמת מעטפת המתפרש על פני כ-20 קומות, בתוספת כמה מאות מקומות חניה, עם אופציה להגדלת שטח המושכר בכ-20 אלף מ"ר נוספים, זאת לתקופה של 10 שנים, אשר תחל בינואר 2027 לאחר השלמת הקמת המגדל.
1 צפייה בגלריה
Toha2
Toha2
Toha2
(הדמיה: View Point)
עלות המגדל מוערכת ב-3 מיליארד שקל, וההכנסות מהשכרתו נאמדות כיום ב-280 מיליון שקל בשנה. גוגל, שמעסיקה כ-2,000 עובדים בישראל, ממוקמת מאז 2011 במגדל אלקטרה ברחוב יגאל אלון, לא רחוק מהמגדל החדש.
מדובר בעסקה היקרה ביותר בשוק השכירות למשרדים, אחרי העסקה שנחתמה באחרונה על ידי חברת פייסבוק (מטא), ששכרה כ-50 אלף מ"ר במגדל לנדמרק של החברות מליסרון ואפי נכסים ברחוב הארבעה בת"א תמורת כ-107 מיליון שקל בשנה למשך 7 שנים. נזכיר כי העסקה מגיעה בתקופה של פיטורים המוניים בענף ההייטק, רק היום אישרה מטא כי מפטרת 11 אלף עובדים ברחבי העולם.
בשיחה עם ynet הסביר אור בן צבי קליין, סמנכ"ל שירותי הנדל"ן בקבוצת NEWMARK - NATAM, כי "העסקה משקפת את עליות המחירים שראינו במחצית הראשונה של השנה, כשציר יגאל אלון היכן שממוקם מגדל ToHa2 אליו עוברת גוגל רשם עלייה של 37% במחירי השכירות אל מול החציון הקודם - חציון שני של 2021. מדובר בתקופה בה עלו מחירי השכירות ברוב אזורי התעסוקה בתל אביב בעיקר אבל גם מחוצה לה. החציון הראשון של 2022, היה יוצא דופן ומייצג בחלק מהאזורים עליית מחירי משרדים שהייתה גבוהה יותר מעליית המחירים בתחום המגורים הן בקניה והן בשכירות".
לדבריו, "העסקה יכולה לבטא את החוסן של ענף המשרדים בישראל מול ההשפעות הכלכליות האחרונות, כאשר אנו רואים שגם בניין שהוא בינתיים רק בור כבר מלא עד אפס מקום. להערכתי, אמנם אנו רואים בתקופה הקרובה האטה בכמות העסקאות בשוק המשרדים, גם בתל אביב בעיקר לקראת העלאת הריבית הקרובה של הבנק הפדרלי בארה"ב וההשלכות על החלטות בנק ישראל, אך שוק המשרדים בתל אביב ימשיך להיות מבוקש ולעמוד על שיעורי תפוסה גבוהים מאוד, שכן רק בשנת 2025-2026 נראה מגדלי משרדים חדשים ונוספים שייכנסו לשוק המשרדים התל אביבי".