ארומה ישראל וארומה תל אביב הופכות לרשת אחת בשם ארומה אספרסו בר, שהוא שמה הנוכחי של ארומה ישראל. שתי הרשתות הודיעו היום (ג') על המיזוג, במסגרתו ניהול כל הסניפים יעבור לארומה ישראל והבעלים של ארומה ת"א, גולן עינת, יהפוך לבעל מניות בחברת "ארומה אספרסו בר ישראל בע"מ" (ארומה ישראל).
לאחר המיזוג הרשת תמנה 187 סניפים, שכן לארומה ת"א 37 סניפים ולארומה ישראל 153 סניפים. לרשת 56 סניפים מחוץ לישראל, בין היתר במיאמי, קנדה ואוקראינה, ו-13 סניפים בקזחסטן תחת המותג "מרונה רוסו". מעבר לפעילות בתי הקפה, מפעילה ארומה ישראל גם מפעל קלייה, מפעל מאפים ומפעל חומרי גלם. גורם בארומה אמר ל-ynet: "הרשת המאוחדת תהיה עם מעל 200 סניפים עד סוף 2022. ארומה זאת רשת רווחית מאוד ותמשיך להיות רווחית".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
זירה
זירה
ארומה אספרסו בר
(צילום: אורי דוידוביץ)
גורם בענף אמר ל-ynet: "ענף בתי הקפה נמצא בתקופה קשה מאוד. כל הרשתות סגרו סניפים והעלו מחירים, רשתות כמו קפה קפה ולנדוור לקחו צעד אחורה וארומה ישראל יצאה יחסית טוב מהמשבר, כי היא רשת רווחית עם הרבה מאוד נכסים.
"לעומת זאת, ארומה ת"א היא רשת של 37 זכיינים בעיר לא פשוטה ואין לה נכסים למעט כשלוש חנויות בבעלות הרשת. האיחוד הזה התבקש. גולן עינת עשה מהלך חכם בזה שהוריד מעצמו את הניהול. הוא גם הבעלים של רולדין שהיא מפלצת כמו ארומה ישראל, רשת ששגשגה גם בקורונה (בזכות היותה גם מאפייה, עסק חיוני מ.ק), אבל גם הבעלים של זאפה, שנמצאת במצב לא פשוט. במכירה הזאת הוא קנה שקט".
את רשת ארומה הקימו ב-1994 האחים יריב וסהר שפע. ב-1999 הרשת התפצלה לשתי חברות נפרדות ארומה ישראל וארומה תל אביב. במסגרת הפיצול, ארומה תל אביב בשליטת סהר שפע פעלה בתל אביב וארומה ישראל בשליטת יריב שפע פעלה בשאר חלקי הארץ. ב-2014 השלים איש העסקים גולן עינת את רכישת מלוא הבעלות של רשת ארומה תל אביב מידי סהר שפע.
הפיצול בין הרשתות גרם לבלבול בקרב צרכנים שכן התפריט שלהן היה דומה (אם כי לא זהה). כשהתפוצצה פרשת הרעלת הטונה בארומה ת"א ב-2019, גם רשת ארומה ישראל סבלה מפגיעה תדמיתית, למרות שמדובר בשתי רשתות שונות.
2 צפייה בגלריה
מדבקות שהודבקו על כוסות ארומה ישראל לאחר פרשת הרעלת הטונה בארומה ת"א
מדבקות שהודבקו על כוסות ארומה ישראל לאחר פרשת הרעלת הטונה בארומה ת"א
מדבקות שהודבקו על כוסות ארומה ישראל לאחר פרשת הרעלת הטונה בארומה ת"א
(צילום: מירב קריסטל)
מהנהלת ארומה ישראל נמסר: אנו מאמינים כי מיזוג ארומה ישראל וארומה ת"א ישרת את קהל לקוחות הרשת הנאמנים אשר ייהנו מחוויית שירות מקצועית ואחידה בכל הארץ.
מהנהלת ארומה ת"א נמסר: מדובר במיזוג אסטרטגי המעניק יתרון לגודל ע"י סינרגטיות תפעולית ופיננסית. אנו מעריכים כי הניסיון אותו צברו הצדדים במהלך השנים יביא עמו ערך משמעותי עבור לקוחות וזכייני ארומה.