בית המשפט המחוזי בחיפה מינה היום (ד') את עו"ד יוסי בן נפתלי כנאמן לחברת סיפקו אונליין, הבעלים של אתר הנעלים שוז אונליין. כמו כן הוציא צו עיכוב הליכים נגד החברה למשך 60 ימים. בנוסף, לאור עמדת הממונה על חדלות פירעון ועל מנת להבטיח שבעל המניות והערב אישית לחובותיה, דקל סטולרו, יוכל למקסם את מרצו ותרומתו לצורך הצלחת ההליך, בית משפט הוציא צו עיכוב הליכים אישי לסטולרו, בכל הנוגע לחובות הנובעים מערבותו לחברה, למשך 60 ימים.
כל זאת זאת לאחר שהחברה הגישה בסוף השבוע לבית המשפט בקשה למתן צו לפתיחת הליכים וצו להקפאת הליכים אישי נגד מנכ"ל האתר דקל סטולרו. משמעות הצו היא כי בשלב זה לא ניתן לנהל או לפתוח בהליכים נגד הרשת.
סיפקו אונליין היא פלטפורמה למכירת מוצרי אופנה ונעליים באינטרנט הפועלת דרך שוז אונליין, שהוא אתר הנעליים הגדול בישראל, ולאחרונה פורסם ב-ynet כי הוא נמצא בקשיים. מטרת סיפקו אונליין היא תיווך בין ספק המוצרים לפלטפורמת הרכישה. התוכנה שעליה מבוסס האתר מקשרת בין צרכן הקצה הרוכש דרך האתר, לבין הספק של המוצר הנרכש - והרווח הוא מהפרש המחיר ממחיר המכירה למחיר הקנייה.
1 צפייה בגלריה
דקל סטולרו ויוסי כראדי
דקל סטולרו ויוסי כראדי
יוסי כראדי ודקל סטולרו
(אלעד גרשגורן)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שוז אונליין הוא אתר הנעליים הגדול בישראל, ולאחרונה פורסם ב-ynet כי הוא נמצא בקשיים. מטרת סיפקו אונליין היא תיווך בין ספק המוצרים לפלטפורמת הרכישה. התוכנה שעליה מבוסס האתר מקשרת בין צרכן הקצה הרוכש דרך האתר, לבין הספק של המוצר הנרכש - והרווח הוא מהפרש המחיר ממחיר המכירה למחיר הקנייה.
במסגרת הבקשה, שהגישה החברה באמצעות עו"ד אמיר דולב ממשרד מיתר, נטען כי החברה נקלעה לקשיים עקב משבר כלכלי שפגע ביכולתה לגייס כספים. עוד נטען כי החברה הינה חדלת פירעון ונצברו לה התחייבויות לספקים שמועד תשלומם חלף, בסך מוערך של כ-9.7 מיליון שקל, וכן טרם שולמו משכורות לעובדים לחודש אפריל 2024 בסך כולל של כ-327 אלף שקל, וזאת בנוסף לחובות נוספים לעובדים בגין גמר חשבון וכן חוב כולל בחשבונות הבנק של החברה של כ-1 מיליון שקל.
בבקשה גם נטען כי באוקטובר 2023 החלה מלחמה בישראל, ובעקבותיה "הרבעון האחרון של 2023, שהוא גם לרוב הרבעון החזק ביותר בשנת הפעילות, היה הרסני לפעילות החברה. היקף המכירות הרבעוני קרס וקטן בכ-40 אחוז". במקביל מרבית שדרת הניהול של החברה גויסה למילואים.
כמו כן נטען כי ב-11 באפריל התקבלה הצעה ממשקיעים פרטיים לכניסה לחברה ולהשקעה בה, אולם העסקה נפלה. ב-3 במאי התקבלה פנייה מגורם אשר הביע התעניינות להשקעה בחברה ולקבלת השליטה בה, אך פנייה זו לא התגבשה לכדי הצעה מחייבת. "מכיוון שלא נמצאו המקורות הכספיים הדרושים למימון החברה לא נותרו מהלכי הצלה בידי חברי הדירקטוריון, והם נדרשים לעצור את פעילות החברה כדי להימנע מהגדלת הגרעון", נכתב בבקשה.
עוד נטען כי לחברה ישנו חוב לבעלי מניותיה בסך כ-7.7 מיליון שקל, והיא קיבלה סכום הלוואה בסך כ-8 מיליון שקל מבעלי מניותיה. לבקשה צורף תצהיר הסתבכות כלכלית מאת סטולרו, שבו כתב בין השאר כי החברה רוכשת חלק מהמלאי שלה מספקים בפולין, אך בשלב מסוים החלה היחלשות בשקל לעומת מטבע הזלוטי הפולני אשר שחק את הרווחיות הגולמית של החברה - שכן באותה תקופה חלק ניכר מהמלאי נרכש בפולין.
משמעות הבקשה הינה כי החברה מבקשת למנות לה נאמן זמני שינהל את עניינה, ובתקופת צו פתיחת ההליכים לא ניתן יהיה להגיש נגד החברה הליכים משפטיים או לנהל אותם נגדה. באשר למנכ"ל סטולרו, התבקש צו הקפאת הליכים כדי שבתקופת הצו לא ניתן יהיה לתבוע אותו - והוא יסייע לנאמן שצפוי להתמנות.
תזכורת: גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )
שוז אונליין הוקם על ידי שלושה תלמידי ישיבה לשעבר מנתניה, דקל סטולרו, אלעד טל ויוסי כראדי, שב-2015 הקימו את האתר ותוך שלוש שנים הגיעו למחזור של מיליון שקל בחודש, ולגיוס של 1.5 מיליון דולר ממשקיעים חיצונים.
בתחילת דרכם נתקלו בסירוב של המותגים הידועים לשיתוף פעולה ולמכור באתר, אך בהמשך, עם התרחבות הפעילות, המגמה השתנתה וכיום נמכרים באתר גם מותגים ידועים כמו אדידס ואחרים.
האתר גם קיבל זיכיונות מחו"ל כמו מותג הספורט F4 מפולין והמותג ההולנדי UFG. הבשורה הייתה מחיר זול יותר בהשוואה לחנויות ומשלוח חינם עד הבית. המודל העסקי של שוז אונליין היה להתקשר עם יבואני נעליים ולהציע להם את הפלטפורמה הדיגיטלית של החברה. הבעיה הייתה שבגלל שהמשלוחים נעשו ישירות, אבל הספק הוא זה שמספק ושולח את ההזמנה ללקוח, החברה התקשתה לפקח על המשלוחים.
פורסם לראשונה: 11:37, 12.05.24